آبی‌پوشان پایتخت 2 هافبک تاثیرگذار خود را در شب پیروزی 2 گله مقابل ذوب‌آهن اصفهان از دست دادند.

به گزارش منیبان، استقلال در اولین بازی خود در سال جدید، موفق شد با وجود حواشی فراوان و مطرح بودن موضوع حذف از لیگ قهرمانان آسیا، اسیر حاشیه نشده و بردی 2 گله را در مقابل ذوب‌آهن اصفهان به‌دست بیاورد تا شاگردان ریکاردو ساپینتو با وجود اتفاقات روزهای گذشته همچنان در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی بمانند و بتوانند در فاصله 3 امتیازی با سپاهان اصفهان کارشان را پیش ببرند.

مهدی قایدی و محمد محبی 2 ستاره تاثیرگذار در پیروزی استقلال مقابل  مس رفسنجان بودند و توانستند با هنرنمایی خود باعث کسب 3 امتیاز دیدار خانگی شوند؛ 2 بازیکنی که به شدت شب گذشته از سوی هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه آزادی مورد تشویق قرار گرفتند. نکته مهم دیگر برد آبی‌ها به ثبات ترکیب این تیم باز می‌گردد، جایی که دیگر خبری از تغییرات سریالی از سوی کادرفنی نیست. ریکاردو ساپینتو که در ابتدای فصل، بارها ترکیب تیمش را دستخوش تغییر می‌کرد، در مسابقه شب گذشته با حداقل تغییر در ترکیب برنده تیمش را در مصاف با ذوب‌آهن به میدان فرستاد و تنها تغییر سرمربی پرتغالی استقلال، میدان دادن به مهدی مهدی‌پور به جای سعید مهری بود. تغییر سا پینتو هم به شکلی اجباری انجام شد؛ چون مهری به دلیل محرومیت و 4 اخطاره بودن شب گذشته از روی سکوها تماشاگر دیدار تیمش بود اما حالا برای هفته آینده بازهم باید ریکاردو سا پینتو به سراغ تغییرات اجباری برود.

از دست دادن 2 ستاره در آزادی

مهدی مهدی‌پور بعد از حدود 2 ماه دوری از ترکیب استقلال به دلیل مصدومیت، شب گذشته در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفت و نمایش قابل‌قبولی را از خود در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان ارائه کرد. مهدی‌پور در دقیقه 54 با کارت زرد رضا مهدوی مواجه شد و این اخطار برای هافبک شماره 9 استقلال باعث شد تا او در لیگ بیست‌ودوم 4 اخطاره شود و شانس حضور در دیدار بعدی تیمش مقابل آلومینیوم اراک را از دست بدهد تا خیلی زود دوباره هافبک آبی‌ها از ترکیب تیمش خارج شود.

مهدی‌پور البته تنها محروم استقلال برای دیدار بعدی مقابل آلومینیوم اراک نیست و روزبه چشمی که نمایش‌های درخشانی را در تیم ملی و استقلال داشته و در روزهای اوج خود به‌سر می‌برد، دیگر محروم استقلال در بازی آینده خواهد بود. چشمی شب گذشته با دریافت هفتمین اخطار خود در لیگ بیست‌ودوم، برای دومین‌بار به دلیل محرومیت در فصل جاری قادر به همراهی استقلال نیست تا در غیاب 2 هافبک کلیدی تیمش، ریکاردو سا پینتو برای هفته آینده ترکیب استقلال را مقابل آلومینیوم اراک چینش کند.

گزینه‌های در دسترس «سا پینتو»

ریکاردو سا پینتو البته در میانه زمین برای انتخاب بازیکن جانشین، گزینه‌های متفاوتی را در مقابل خود می‌بیند و به نظر می‌رسد که او با چالش مهمی برای دیدار هفته آینده مقابل آلومینیوم اراک مواجه است. احتمالاً باتوجه به اتمام دوره محرومیت سعید مهری، این هافبک باتجربه در دیدار بعدی به ترکیب اصلی استقلال بازخواهد گشت و جانشین مهدی مهدی‌پور می‌شود تا یکی از ابهامات ترکیب استقلال برطرف شود. ریکاردو ساپینتو برای پر کردن جای خالی روزبه چشمی، بازیکنانی مثل زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری را در اختیار دارد که در مسابقه شب گذشته نیک‌نفس و زواری در مقابل ذوب‌آهن برای دقایقی شانس بازی پیدا کردند اما اینکه برای مصاف با آلومینیوم کدام بازیکن در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت، هنوز مشخص نیست.

گفتنی است که آرش رضاوند هم که در فرمی ایده‌آل قرار دارد و شب گذشته در صحنه به‌ثمر رسیدن گل اول تیمش هم نقش‌آفرین بود، شب گذشته لنگ‌لنگان ورزشگاه آزادی را ترک کرد اما ریکاردو سا پینتو امیدوار است که مصدومیت او جدی نباشد و برای دیدار هفته آینده که روز جمعه هجدهم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، رضاوند را در اختیار داشته باشد که در غیر این‌صورت، خط هافبک استقلال در مسابقه شب گذشته باید به طور کامل دستخوش تغییر شود!

کدخبر: 147564 تاریخ انتشار