خطیب مسجد الاقصی و رئیس سازمان عالی اسلامی شهر قدس اشغالی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به اینکه اشغالگران سعی دارند فردا چهارشنبه طرح ذبح قربانی‌ها در داخل مسجد الاقصی را تکرار کنند، درباره این اقدامات جنجالی هشدار داد.

به گزارش منیبان، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی و رئیس سازمان عالی اسلامی شهر قدس اشغالی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به اینکه اشغالگران سعی دارند فردا چهارشنبه طرح ذبح قربانی‌ها در داخل مسجد الاقصی را تکرار کنند، درباره این اقدامات جنجالی هشدار داد.

عکرمه صبری تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی سعی دارند طرح ذبح قربانی‌ها را تکرار کنند اما هرگز به آنها اجازه چنین کاری داده نخواهد شد.

خطیب مسجد الاقصی اظهار کرد: اشغالگران در ماه رمضان گذشته تلاش کردند قربانی‌ها را وارد مسجد الاقصی کنند اما شکست خوردند و متوجه شدند که نتیجه این اقدام فاجعه‌بار است.

او در ادامه گفت: اشغالگران تلاش می‌کنند اجرای این طرح را تکرار کنند.

عکرمه صبری در ادامه باز هم تاکید کرد: مسؤولیت کامل هرگونه تعرض به مسجد الاقصی و یا هر گونه تنشی در شهر قدس بر عهده دولت رژیم اشغالگر خواهد بود.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اشغالگر اسرائیلی عصر یکشنبه به تعرض خود به بخش جنوبی مسجد الاقصی ادامه داده و جوانان فلسطینی را که در داخل مسجد اعتکاف کرده بودند، با زور اسلحه از مسجد بیرون کردند.

همچنین نیروهای اسرائیلی که به مسجد یورش برده بودند، زنان فلسطینی را که در مسجد معتکف شده بودند، تهدید کردند در صورتی که از مسجد خارج نشوند، آنها را بازداشت می‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌ها، اعتکاف‌کنندگان فلسطینی از اطاعت از دستورات سرباز زده و در برابر تخلیه مسجد مقاومت کردند./ ایسنا

کدخبر: 147951 تاریخ انتشار