معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امروز طی بازدیدی که از محدوده عباس آباد تا میامی که قلمرو و زیستگاه پلنگ ایرانی است، بازدید داشتیم.

به گزارش منیبان، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امروز طی بازدیدی که از محدوده عباس آباد تا میامی که قلمرو و زیستگاه پلنگ ایرانی است، بازدید داشتیم. 

او افزود: در حقیقت حادثه اخیری  که منجر به تلف شدن یک قلاده پلنگ شد، بهانه‌ای برای این بازدید شد. لذا با همکاران خود به همراه تیمی از وزارتخانه و همکاران محیط زیست در محل حادثه حاضر شدیم و از این محل بازدید کردیم.

اکبری با اشاره به نکاتی برای پیشگیری از وقوع حوادثی که منجر به تلف شدن پلنگ ایرانی می‌شود، تصریح کرد:  قبل از شروع سفرهای تابستانی جهت  پیشگیری از وقوع حوادثی که منجر به تلف شدن پلنگ ایرانی می‌شود، باید اقداماتی صورت بگیرد که یکی از آنها ساماندهی تابلوهای اطلاعاتی محدوده است. موارد دیگر شامل آرام‌سازی در جاده، اطلاع‌رسانی در جاده و روشنایی چندین نقطه از جاده است. 

او همچنین خاطرنشان کرد: تصمیمات نهایی را طی صورت جلسه‌ای تعیین می‌کنیم و جهت اجرا سریعاً به استان ابلاغ می‌کنیم که در کوتاه مدت اتفاقات خوبی صورت بگیرد.

اکبری در پایان یادآور شد: در مورد برنامه‌های بلند مدت هم با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی صورت می‌گجیرد که مشخص شود کدام دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی زیست‌گاه پلنگ ایرانی وظایفی برعهده دارند.

منبع: میامی نیوز

 

کدخبر: 150667 تاریخ انتشار