سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: ما از افزایش خشونت در خارطوم و دیگر مناطق سودان متأسف هستیم و از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع می‌خواهیم فورا و بدون هیچ شروطی درگیری‌ها را متوقف کنند.

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: ما از افزایش خشونت در خارطوم و دیگر مناطق سودان متأسف هستیم و از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع می‌خواهیم فورا و بدون هیچ شروطی درگیری‌ها را متوقف کنند.

وی گفت: مسؤولان آمریکایی با رهبران نظامی سودان در تماس هستند.

کربی گفت: دولت آمریکا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عملیات خروج از سودان ندارد؛ اما آمریکایی‌ها باید با نهایت جدیت با وضعیت وخیم آنجا تعامل داشته باشند.

شنبه درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در خارطوم و سایر مناطق رخ داد که موجب نگرانی‌هایی نسبت به وقوع یک درگیری گسترده‌تر شده است. دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند. منابع امنیتی پیشتر به الجزیره گفتند، ارتش و نیروهای واکنش سریع از دو ماه پیش همزمان با اختلافات درباره ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش و برخوردهای فرماندهان دو طرف سطح آماده باش را بالا برده‌ و نیروها و تجهیزاتی را از مناطق دیگر به خارطوم گسیل کرده بودند. 

نماینده سازمان ملل در امور سودان تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور طی سه روز گذشته را بیش از ۱۸۰ کشته و بیش از ۱۸۰۰ زخمی اعلام کرد./ ایسنا

کدخبر: 150682 تاریخ انتشار