وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اشغالگر و گروه‌های شهرک نشین افراطی پرچم رژیم صهیونیستی را بر پشت بام و دیوارهای مسجد ابراهیمی برافراشتند.

به گزارش منیبان از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اشغالگر و گروه‌های شهرک نشین افراطی پرچم رژیم صهیونیستی را بر پشت بام و دیوارهای مسجد ابراهیمی برافراشتند.

وزارت امور خارجه این اقدام را "نقض فاحش قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو و تحریک آشکار احساسات شهروندان و مسلمانان" دانست.

پیشنهاد ویژه

این وزارتخانه اعلام کرد که "این تجاوز بخشی جدایی ناپذیر از پروژه‌های اشغالگر با هدف تداوم سرقت حرم ابراهیمی و یهودی سازی آن با تغییر ویژگی‌ها و هویت تاریخی و فرهنگی آن است."

در این بیانیه آمده است، این اقدام بیانگر ذهنیت اشغالگر و سیاست‌های آن است که عبادتگاه‌ها و اماکن تاریخی و میراثی فلسطین را هدف قرار داده و واقعیت آن‌ها را برای خدمت به روایت‌ها و نقشه‌های استعماری خود جعل می‌کند.

وزارت امور خارجه فلسطین از سازمان «یونسکو» و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست که سکوت خود را بشکنند و این اقدامات را محکوم کنند و کمیته‌های حقیقت یاب را برای اطلاع از یهودی سازی این اماکن تاریخی و عبادتگاه‌ها فعال و تدابیر لازم را برای اعمال فشار بر دولت رژیم صهیونیستی برای توقف فوری آن اتخاذ کنند.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که این تجاوز و سایر اشکال تجاوز مستمر به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، که مهمترین آنها مسجدالاقصی است، گواه جدیدی بر قصد دولت اشغالگر برای تشدید اوضاع و رد تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع است.

روز یکشنبه، مقامات تل‌آویو پرچم رژیم صهیونیستی را بر پشت بام و دیوارهای حرم ابراهیمی در الخلیل برافراشتند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل که تحت کنترل اسرائیل است قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک نشین در آن زندگی می‌کنند که حدود ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی از آنها محافظت می‌کنند.

در سال ۱۹۹۴ و در پی قتل عام توسط یک شهرک نشین که منجر به شهادت ۲۹ نمازگزار شد، رژیم صهیونیستی آن را تقسیم کرد و ۶۳ درصد متعلق به یهودیان و ۳۷ درصد برای مسلمانان شد./ ایسنا

کدخبر: 151445 تاریخ انتشار