مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرت کردن سه راس کل و بز به بیرون از خودرو توسط شکارچیان، منجر به تلف شدن دو راس کل و بز شد.

به گزارش منیبان؛ اسلام جاودان خرد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: بر اساس ماده دو آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید، شکار عبارت است از تیراندازی به پستانداران، خزندگان و پروندگان وحشی و یا کشتن یا گرفتن یا تعقیب کردن آنها به هر کیفیت و وسیله و طریق است که منظور از گرفتن همان زنده گیری است و این امر خلاف قانون است.

او بیان کرد: محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز در محدوده تنگ تکاب حین گشت و کنترل منطقه به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در جاده سد مارون پارک کرده بود مشکوک شدند و مأموران با اقدام‌های حفاظتی خودرو را تحت نظر قرار دادند اما متخلفان به محض اینکه متوجه می‌شوند در رصد محیط بانان قرار دارند از منطقه متواری شدند.

جاودان خرد افزود: این شکارچیان سه رأس کل و بز را را در کیسه قرار داده بودند تا از منطقه حفاظت شده خائیز خارج کنند و با مشاهده محیط بانان آنان را از خودرو به بیرون پرت کردند که متأسفانه دو رأس از آنان تلف شد و وضعیت یک رأس دیگر نیز مساعد نیست.

او تصریح کرد: شکارچیان کل و بزها را در کیسه به بیرون پرت کردند و با توجه به اینکه این حیوانات کمتر از دو هفته سن داشتند، تلف شدند و یکی از کل و بزهای تلف شده ماده و دیگری نر بوده است.

کدخبر: 153507 تاریخ انتشار