پرسپولیس فاصله زیادی تا قهرمانی در لیگ برتر ندارد.

به گزارش منیبان؛ بازی پرسپولیس و پیکان نه از عصر شنبه بلکه از سوت پایان بازی پرسپولیس گل گهر آغاز شد. آنجا که کنار زمین پیروانی مصاحبه کرد و گفت فقط با حضور هوادارانمان در هر زمینی بازی می‌کنیم. نتیجه این کش و قوسها تصمیمی بود که ظهر پنجشنبه گرفته شد و پیکان از حق مسلم خود که میزبانی بود محروم شد. آن هم در شرایطی که استقلال و سپاهان در زمین بدون تماشاگر پاس قوامین به میدان رفته بودند. فدراسیون و سازمان لیگ اول با برگزاری همزمان موافقت کردند و حتی قرار شد بازی پیکان - پرسپولیس در کرج یا اکباتان باشد اما بعدا اعلام کردند که نهادهای ذیربط، اجازه نداده‌اند و به همین دلیل سه بازی مدعیان قهرمانی همزمان نشد و بازی پیکان - پرسپولیس، یک روز بعد بازیهای سپاهان و استقلال به ورزشگاه آزادی رفت.  ظهر جمعه یحیی به کنفرانس خبری نرفت و دستیارش اوسمار ویرا را به میدان شیخ بهایی فرستاد تا با سؤالات چالشی احتمالی تمرکز خودش و پرسپولیس به هم نریزد. این حرکت هوشمندانه باعث شد تا آرامش پرسپولیس ۲۴ ساعت قبل از بازی حساس مقابل پیکان برقرار باشد. تساوی استقلال بی‌تمرکز یکی از دو رقیب قرمزها را از دور خارج کرد تا آنها باشند و پیکان و یک بازی خانگی.پرسپولیس چه در آزادی چه در اکباتان و چه در کرج اصولا شانس بیشتری نسبت به پیکان برای بردن دارد، اینکه کجا بازی برگزار می‌شد در اصل این موضوع فرقی ندارد اما طبیعتا در ورزشگاه آزادی شرایط برای بردن بیشتر فراهم است. این اتفاق و حواشی روی کیفیت بازی پرسپولیس تأثیر زیادی داشت و بازیکنان توی زمین به دلیل این حواشی نمایش خوبی ارائه نکردند.

پیکان سازماندهی خوبی در زمین داشت و مثل همیشه با یک بازی بسته سعی در کنترل کناره‌های پرسپولیس که نقطه قوت این تیم است داشت. همه این عوامل به علاوه آمادگی رشید مظاهری که روز خوبش بود باعث شد کار پرسپولیس برای بردن سخت شود. بازی شرافتمندانه آنها خیلی چیزها را ثابت کرد، در تیم فنی و بازیکنان پیکان از صدر تا ذیل، شرافت و مردانگی را معنا کردند. تلاششان را کردند اما زورشان نرسید. هر چند همه آنها از یک نفر که جزو تیم مدیریتی پیکان است شاکی بودند و در مصاحبه‌هایشان هم غیرمستقیم به او اشاره می‌کردند. یحیی گل محمدی سعی کرد در نیمه دوم با تعویضهای هجومی نبض بازی را در اختیار بگیرد و در نهایت با پاس به جلوی یکی از همین تعویضی‌ها(عالیشاه) به خواسته خود رسید.  لحظه کلیدی بازی لحظاتی قبل از گل پرسپولیس بود، آنجا که تمیروف نتوانست پاس زمینی را به گل بدل کند و همان توپ رفت به جایی که برای پرسپولیس اعلام پنالتی شد.

 موعود بنیادی‌فر یکی از بهترین داوران فوتبال ماست، اما دیروز در دو صحنه مهم بازی تصمیمات عجیبی گرفت، ابتدا پنالتی مسلم روی سعید صادقی را نگرفت اما در ادامه یک پنالتی گرفت که درباره کلی حرف و حدیث پیش آمده است. آنالیز فریم به فریم تصویری نشان می‌دهد که انگار پریرا پشت پا خورده اما چون از روی عکس نمی شود دقیق قضاوت کرد، باید ویدیوی صحنه از زوایای مختلف را دید. صحنه کاملا وی آی آری است. از زرنگی پریرا هم نگذرید که پنالتی ارزشمندی گرفت. در تیم فنی پرسپولیس چهار ستون مهم قرار دارد. یحیی که مسائل فنی را کاملا زیر نظر دارد، کریم که تیم‌جمع‌کن است و سیدجلال که استاد کنترل حواشی است و افشین پیروانی که خوراکش بازیهای بیرونی است. این چهار نفر در این سالها اجازه نداده‌اند که کمترین خللی در روند پرسپولیس به وجود بیاید.در درون مستطیل سبز هم پرسپولیس پر است از بازیکنانی که تجربه زیادی در قهرمانی دارند. در همه خطوط این ستونها حضور دارند. بیرانوند درون دروازه ، پورعلی‌گنجی در خط دفاع ، سروش در خط هافبک و امیری و ترابی در کناره‌ها و خط حمله. فرق پرسپولیس امسال با پرسپولیس فصل گذشته در نبود بازیکنانی مثل بیرانوند و سروش و پورعلی‌گنجی است. پرسپولیس بازی را در پیش فصل با خرید این بازیکنان برد. فرمان قهرمانی لیگ همچنان در دستان یحیی و پرسپولیس است. آنها دو گام تا فتح جام دارند و اگر دو بازی آینده مقابل گل گهر در تهران و نساجی در قائمشهر را ببرند بدون توجه به نتایج سپاهان قهرمان لیگ خواهند شد اما کوچکترین لغزش مطمئنا جام را به اردوی سپاهان خواهد برد.

کدخبر: 153782 تاریخ انتشار