حمید درخشان از عملکرد این فصل داوران لیگ برتر انتقاد کرد.

به گزارش منیبان، حمید درخشان درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اینکه پیکان خیلی دفاعی و بیش از اندازه بسته بازی می‌کرد، پرسپولیس تلاش داشت تا در این دیدار حیاتی حتماً به پیروزی برسد تا از کورس قهرمانی از سپاهان عقب نماند. هر چه به دقایق پایانی این دیدار نزدیک می‌شدیم بازیکنان پرسپولیس با استرس بیشتری بازی را دنبال می‌کردند و به همین دلیل چند موقعیت گلزنی را هم از دست دادند. در نهایت فشارهای پرسپولیس روی دروازه پیکان نتیجه داد و مهدی ترابی‌ از روی نقطه پنالتی موفق‌ به بازکردن دروازه حریف شد. تغییرات و تعویض‌های پرسپولیس تا حدود زیادی کمک کرد تا بتواند به ۳ امتیاز حیاتی دست پیدا کند. ناگفته نماند که رشید مظاهری، دروازه‌بان پیکان یک روز فوق‌العاده را مقابل پرسپولیس داشت و بازی خوبی برابر مهاجمان پرسپولیس انجام داد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه در برخی از بازی‌ها به تیم برتر فشار روحی و روانی می‎‌آید تا برنده شود، عنوان کرد: طبیعی است تیم‌هایی که در رتبه‌های پایین جدول و در خطر سقوط قرار دارند با تمام وجودشان تلاش می‌کنند تا گل نخورند و بازی بسیار بسته‌ای را انجام می‌دهند. بازی دفاعی هم کار را برای تیم مهاجم بسیار سخت می‌کند تا گل بزند و در مواقعی هم امکان دارد به خاطر فشار روحی و روانی، تیم برتر تمرکز لازم را از دست بدهد. بر همین اساس مهاجمان در ضربات آخر تصمیم‌گیری درستی انجام نمی‌دهند و حتی ممکن است فرصت‌های گلزنی را به راحتی از دست دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با تأکید بر اینکه هیچ تضمینی برای قهرمانی تیمی ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر وجود ندارد، تصریح کرد: اصلاً نمی‌توانیم به هیچ تیمی گارانتی بدهیم که قبل از برگزاری دیدارهای ۲ هفته باقیمانده به قهرمانی برسد. باید تیم صدر جدول هم برای رسیدن به جام تلاش کند. ولی چیزی که روی کاغذ وجود دارد شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است هرچند بازی‌های سپاهان راحت‌تر از دیدارهای پرسپولیس است. پرسپولیس باید در نظر داشته باشد که ۲ فینال تا قهرمانی در لیگ برتر دارد و باید تمام تلاش را برای برتری در این ۲ دیدار انجام بدهد.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آخر لیگ برتر و فینال جام حذفی باید از داور خارجی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: قضاوت داور خارجی یک تفاوت بزرگ با حضور داوران ایرانی دارد که پس از اتمام بازی دیگر کسی به اشتباهات داور خارجی اعتراضی نمی‌کند. اما اگر داور ایرانی اشتباه کند تیم بازنده علت باخت‌شان را به گردن داور ایرانی می‌اندازند. داوران فوتبال ایران در این فصل عملکرد بدی داشتند و به‌نظر می‌رسد نمی‌توانند بازی‌های بزرگ را داوری کنند. به همین دلیل بهتر است به خاطر کم کردن حرف و حدیث در بازی‌های آخر فصل لیگ برتر و حتی فینال جام حذفی از داور خارجی استفاده شود.

کدخبر: 153791 تاریخ انتشار