معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم باید علم خود را به روز کند تا از روش‌های قدیمی آموزش فاصله گرفته و با روش‌های جدید بحث آموزش و یادگیری دانش آموزان را دنبال کند.

به گزارش منیبان؛ معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌‌وگو گفت: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) معلمی شغل انبیاست و این جمله نباید برای ما کلیشه شود چرا که مقام معلمان مقام خدایی و پیامبری است.

او افزود: اولین شاخص معلم بحث اعتقادات و عشق به شغل است؛ اگر معلم به کار خود به عنوان شغل‌ انبیا نگاه کند متوجه می‌شود که چقدر این کار اهمیت دارد چون معلم، انسان ساز است.

پیشنهاد ویژه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم در درجه بعدی باید به روز باشد و علم خود را به روز کند تا بتواند از روش‌های قدیمی آموزش فاصله گرفته و با روش‌های جدید و علمی بحث آموزش و ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان را دنبال کند.

نجفی پازوکی گفت: خوشبختانه با ورود نیروهای جوان و با انگیزه شاهدیم که حرکتی آغاز شده و با جریان‌سازی‌های مناسب به دنبال کلاس درسی برای دانش‌آموزان ابتدایی هستیم که تنها معلم در آن سخنگو نباشد و دانش آموزان نیز درگیر آموزش شوند.

او تأکید کرد: معلم باید روش‌های سنتی را کنار بگذارد تا دانش آموزان خودشان فعال باشند و پا به پای معلم، بحث‌های آموزشی را دنبال کنند چون تنها در این صورت است که فضای کلاس و مدرسه برای آنها جذاب شده و دانش آموزان با آرامش و شادی آموزش می‌بینند و ساخته می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: معلم باید به دنبال آموزش‌هایی باشد که شایستگی‌های دانش آموزان را برای زندگی آینده بالا برده و آنها را آماده کند چرا که بچه‌ها طلایی ترین وقت عمرشان را در اختیار معلمان قرار می‌دهند بنابراین معلم باید با نهایت عشق و دلسوزی و با فراگیری روش‌های نوین و کاربردی بحث آموزش و تربیت دانش آموزان را دنبال کند.

کدخبر: 154176 تاریخ انتشار