- آرشیو اخبار 1
- اجتماعی 2
نصب پله برقی در ایستگاههای قدیمی مترو تهران ممکن نیست
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: برخی از ایستگاهها در دهه ۷۰ ساخته شده و شاید در آن زمان ضرورت استفاده از پله برقی مانند امروز احساس نمیشد؛ به همین منظور امکان نصب پله برقی وجود ندارد.
به گزارش منیبان؛ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: به لحاظ سازهای و به دلیل ارتفاع کوتاه و عرض کم امکان نصب پله برقی وجود ندارد حتی اگر اراده مدیریت شهری به مرتفع کردن باشد به لحاظ ساختار سازهای امکان این امر نیست.
او تاکید کرد: بعضی از ایستگاهها پله مناسبی ندارد و اگر به جمع بندی هزینهها برسیم کار تعویض را پیش میگیریم ولی هنوز قطعی نشده است؛ همچنین ایستگاه محمدیه پله برقی دارد ولی در کانالهای ارتباطی خطوط این پلهها نصب نشده و این موضوع به هلدینگ مترو مربوط است و به نظر میرسد در ۶ ماهه اول برنامهای برای این ایستگاهها در نظر گرفته باشند.
مدیرعامل شرکت مترو در پاسخ به سوال در خصوص لزوم تقویت تکنسینهای پله برقی در مواقع خرابی نیز گفت: در روزهای خاص مثلا عید فطر به تعداد پلههای برقی تکنسین کار کنار پلهها بود که ریسک خاموشی پنج دقیقهای را هم نداشته باشیم ولی این یک روز خاص است.
او ادامه داد: نمی شود دائما به ازای هر پله یک تکنسین داشته باشیم تمام خطوط پیمانکار تامین و نگهداری دارد؛ استقرار تکنسینها در ایستگاههای پر تردد اولویت بیشتری برای ما دارد اما درست است که در برخی ایستگاهها مانند هفت تیر تک تکنسین داشته باشیم.
او درباره سرفاصله حرکت قطارها نیز گفت: در ساعات شلوغ سر فاصله حرکت قطارها در خطوط قدیمی چهار دقیقه است ولی بنا به دلیل پتانسیل مترو تهران مسافر جا به جا نمیکنیم ضمن این که خطوط ما به تمامی شکل نگرفته است.
درستی با بیان اینکه ۸۷ آسانسور به دلیل عدم استاندارد در خطوط مترو کار نمیکند نیز گفت: برآوردی از اینکه چند درصد از خرابی پله برقیها به دلیل تعویض روغن بی وقت و دیرهنگام مترو است نداریم ولی از این به بعد سعی میکنیم در بلندمدت برای این پلهها فکر کنیم و در نیمه اول سال جاری اورهال اساسی انجام بدهیم.