زهرا و هدی توحیدی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش منیبان، زهرا و هدی توحیدی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شدند که سه چهارم حکم حبس تعلیقی و یک چهارم حکم اجرایی بوده است.

در پی ابلاغ حکم به خانم‌ها توحیدی، این افراد به رای دادگاه تسلیم شدند. در پی ارائه تسلیم به رای از سوی هر ۲ متهم یک چهارم از میزان حکم حبس اجرایی صادر شده در مورد آنها نیز کسر شده است. 

این حرکت متهمان زهرا و هدی توحیدی در تسلیم شدن به رای دادگاه به این معناست که متهمان از طرح پرونده در مراجع تجدید نظر و یا فرجام جلوگیری کرده و بزهکاری و کیفر خود را پذیرفته‌اند. 

تسلیم شدن به رای دادگاه پاداش تخفیف مجازات را به همراه دارد که برای هر ۲ متهم مورد اشاره این تخفیف در نظر گرفته شده است.

ادعا‌ها در مورد اینکه زهرا و هدی توحیدی مشمول عفو مقام معظم رهبری شده‌اند صحت ندارد. مندرجات در پرونده و استعلام دادسرا از ضابط نشان می‌دهد زهرا و هدی توحیدی با گروهک‌های معاند و برانداز در ارتباط بوده‌اند و براساس بند(ج) بخش اول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۱، عدم عضویت و وابستگی در گروهک‌های معاند و برانداز یکی از شروط بهرمندی از عفو بوده است در نتیجه این افراد مشمول عفو نمی‌شدند.

ادعا‌ها در مورد صدور موقوفی تعقیب و لغو آن در مورد این افراد به هیچ وجه صحت ندارد و قرار موقوفی تعقیب برای آن‌ها صادر نشده بوده است.

یکی دیگر از ادعاهای در مورد زهرا و هدی توحیدی منتشر شده احضار آنها به صورت تلفنی بوده است که بررسی این ادعا نشان می‌دهد برای این هر ۲ متهم ابلاغیه مکتوب از طریق سامانه ثنا ارسال شده است. 

همچنین براساس پیگیری‌ها به برادر زهرا و هدی توحیدی که برای پیگیری پرونده آن‌ها به دادسرا مراجعه کرده بود اعلام شده بود که احضار آن‌ها به منظور اجرای حکم است.

منبع: میزان 

کدخبر: 158648 تاریخ انتشار