ناکامی در کسب پیروزی در دربی پایتخت باعث شد تا بازهم آبی‌ها در طلسم‌شکنی ناکام باشند.

به گزارش منیبان، جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی در فصل 02-1401 به پایان رسید که حساس‌ترین بازی در مرحله فینال انجام شد و سرخابی‌های پایتخت مقابل هم صف‌آرایی کردند. در یک بازی جذاب و البته جنجالی، پرسپولیس توانست مقابل استقلال به پیروزی برسد تا سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند بعد از لیگ برتر، در جام حذفی هم عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. در کنار رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند روند درخشان خود در دربی‌های پایتخت را حفظ کنند.پرسپولیس با بردی که در دربی اخیر به‌دست آورد، توانست شمار پیروزی‌هایش را به عدد 27 برساند تا برای اولین‌بار در تاریخ دربی، سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند از حریف سنتی‌شان در شمار بردهای دربی پیش بیفتند. نکته جالب‌توجه روند صعودی سرخ‌پوشان پایتخت در یک دهه اخیر بوده و آن‌ها توانسته‌اند با با استفاده از غفلت حریف سنتی‌شان، خود را در دربی رکورددار کنند و افتخاراتی چون قهرمانی جام حذفی را به‌دست آورند.

طلسمی که بازهم نشکست

استقلالی‌ها آخرین‌بار در دور برگشت لیگ هفدهم و در شرایطی که هدایت آبی‌پوشان پایتخت برعهده وینفرد شفر بود، توانستند مقابل پرسپولیس به پیروزی برسند؛ مسابقه‌ای که دهم اسفندماه 1396 برگزار شد و آبی‌پوشان پایتخت با گلزنی وریا غفوری توانستند برابر حریف سنتی‌شان جشن پیروزی بگیرند. بعد از آن مسابقه، در وقت قانونی هیچ‌گاه استقلالی‌ها نتوانستند به پیروزی برسند و ناکامی در دربی پایتخت در فینال جام حذفی باعث شد تا طلسم آبی‌ها تمدید شود و آن‌ها همچنان در دربی پایتخت ناکام در کسب پیروزی باشند.آبی‌پوشان پایتخت بعد از آن مسابقه، در 14 مسابقه دربی (دربی سوپرجام که برگزار نشد هم لحاظ شده است) حضور یافتند که در هیچ‌کدام از این بازی‌ها نتوانستند در 90 دقیقه یا 120 دقیقه به پیروزی برسند و در 6 بازی در قامت تیم بازنده از زمین بازی خارج شدند و در 8 بازی هم با نتیجه تساوی به کار خود پایان دادند. البته از میان این 8 مسابقه، در دو بازی آبی‌ها توانستند در ضربات پنالتی به پیروزی برسند که با توجه به کسب پیروزی به‌دست آمده در ضربات پنالتی، این نتیجه برد در کارنامه استقلال ثبت نمی‌شود!

ناکامی که 2000 روز نزدیک می‌شود

استقلال بعد از بردی که در دور برگشت لیگ هفدهم مقابل پرسپولیس به‌دست آورد، در لیگ برتر و جام حذفی ناکام در کسب پیروزی بود. آبی‌پوشان پایتخت در 1920 روز گذشته نتوانسته‌اند مقابل پرسپولیس در وقت قانونی جشن بگیرند که این طولانی‌ترین روند ناکامی استقلال در تاریخ دربی محسوب می‌شود و احتمال تمدید آن هم وجود دارد.مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند که فصل جدید لیگ برتر از دهه اول مردادماه آغاز خواهد شد. اگر پیش‌فرض هفته اول فصل جدید لیگ برتر روز دهم مردادماه لحاظ شود، به ناکامی استقلال در دربی 59 روز اضافه خواهد شد و اگر به طور مثال در هفته‌های هفتم و یا هشتم فصل جدید مسابقه دربی برگزار شود، ناکامی آبی‌ها در دربی پایتخت از 2000 روز می‌گذرد که طلسمی تاریخی محسوب می‌شود.

کدخبر: 158679 تاریخ انتشار