تیم ملی ایران برای پنجمین بازی پیاپی ناکام در ثبت کلین‌شیت بود که رکورد منفی محسوب می‌شود.

به گزارش منیبان، شاگردان امیر قلعه نویی روز گذشته در رقابت‌های مرحله گروهی کافا 2023، گام دوم را هم با موفقیت برداشتند و بعد از کسب برتری 6 گله مقابل افغانستان، روز گذشته ملی‌پوشان توانستند در دوئل با قرقیزستان بردی 5 گله را به‌دست آورند تا با ثبت 11 گل در دو مسابقه به مرحله فینال کافا 2023 برسند؛ اتفاقی که کاملاً پیش از شروع این رقابت‌ها قابل پیش‌بینی بود و حالا شاگردان قلعه‌نویی باید خود برای حضور در مسابقه فینال که روز سه‌شنبه (سی‌ام خردادماه) مقابل ازبکستان خواهد بود، آماده کنند.ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی توانستند مقابل افغانستان و قرقیزستان به پیروزی برسند که در اتفاقی جالب‌توجه، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت که ریسک نکند و به چهره‌های کلیدی تیم ملی میدان داد تا آن‌ها هماهنگی بیشتری با یکدیگر در مسیر حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 پیدا کنند و بتوانند به‌نوعی مقابل حریفان کم‌نام‌ونشان و البته سطح سوم آسیایی، تمرین گلزنی داشته باشند. در این میان، نقطه تاریک کارنامه شاگردان قلعه‌نویی، عملکرد ضعیف آن‌ها در فاز دفاعی بود.

7 شوت در چارچوب و 4 گل خورده!

پیشنهاد ویژه

تیم ملی ایران در دوره جدید با هدایت امیر قلعه‌نویی کارش را پیش می‌برد و مسابقه روز گذشته مقابل قرقیزستان، چهارمین تجربه حضور قلعه‌نویی در دوره جدید حضورش در تیم ملی بود. ملی‌پوشان در اولین گام مقابل تیم ملی روسیه قرار گرفتند که این بازی دوستانه با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ آن‌هم در شرایطی که روس‌ها 3 شوت در چارچوب داشتند و یکی از آن‌ها به گل تبدیل شد. در ادامه ناکامی تیم ایران در ثبت کلین‌شیت، شاگردان قلعه‌نویی در حالی در فیفادی قبلی توانستند کنیا را با نتیجه 2 بر یک از پیش بردارند که کنیایی‌ها تنها 2 شوت در چارچوب داشتند و یکی از شوت‌های آن به گل تبدیل شد! شاگردان امیر قلعه نویی در فاز دفاعی در رقابت‌های کافا 2023 عملکرد به مراتب ضعیف‌تری را از خود به جای گذاشته‌اند. در شرایطی که بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند در خط دروازه و مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در خط دفاع به کار گرفته شدند اما خبری از کلین‌شیت در مقابل تیم‌هایی مقابل افغانستان و قرقیزستان نیست! تیم ملی ایران در دو بازی اخیر خود در مسابقات کافا، 2 شوت در چارچوب دروازه‌اش زده شد که طبق آمار هر 2 شوت تبدیل به گل شده است!

حسرت 204 روزه برای کلین‌شیت

ملی‌پوشان فوتبال ایران پیش از آنکه در سال جدید برنامه آماده‌سازی خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کنند و در دو بازی دوستانه مقابل روسیه و کنیا قرار گیرند و سپس عازم مسابقات کافا شوند و برابر تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان صف‌آرایی کنند، آخرین بازی‌شان در جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی آمریکا بود؛ مسابقه‌ای که با برتری یک‌گله آمریکایی‌ها به پایان رسید تا در 5 بازی اخیر تیم ملی، خبری از کلین‌شیت برای تیم ایران نباشد.تیم ملی ایران آخرین‌بار در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی ولز توانستند بردی 2 بر صفر را به‌دست بیاورد و از آن مسابقه، با وجود آنکه 204 روز می‌گذرد اما دیگر ملی‌پوشان در ثبت کلین‌شیت ناموفق بوده‌اند. دیدار با ازبکستان فرصت خوبی برای طلسم‌شکنی است اما اگر شاگردان قلعه‌نویی در ثبت کلین‌شیت در فینال رقابت‌های کافا 2023 هم ناکام باشند، تا برگزاری فیفادی بعدی در ماه شهریور، روند ناکامی در ثبت کلین‌شیت نزدیک به یک‌سال خواهد شد؛ رکوردی کم‌سابقه در تاریخ تیم ملی ایران!

 

کدخبر: 160916 تاریخ انتشار