ترکیب تیم ملی ایران در دیدار مقابل قرقیزستان دستخوش تغییرات پرشماری شد و دو بازیکن برای اولین‌بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران به روزهای پایانی کار خود در فیفادی ماه ژوئن رسیده و شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از موفقیت مقابل تیم‌های ملی افغانتستان و قرقیزستان، باید خود را مهیای دیدار با تیم ملی ازبکستان کنند. شاگردان قلعه‌نویی در حالی کار خود را در مسابقات کافا 2023 آغاز کردند که در گام نخست، بردی 6 گله نصیب ملی‌پوشان شد و در دومین گام هم موفق شدند برابر قرقیزستان بردی 5 گله را به‌دست آورند. نکته جالب‌توجه، سیستم چرخشی ترکیب تیم ملی بود. امیر قلعه نویی که برخلاف انتظارها ترجیح داده تا فهرستی پرستاره را برای حضور در مسابقات کافا 2023 چینش کند، در بازی اول تصمیم گرفت تا بازیکنانی مانند محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون را در ترکیب اولیه قرار بدهد. بعد از برتری 6 گله مقابل افغانستان، نوبت به رویارویی با قرقیزستان رسید که امیر قلعه‌نویی 4 بازیکن را نسبت به دیدار اولیه، در ترکیب اصلی حفظ کرد و 7 تغییر به‌وجود آورد.

پاگشای دو محبوبِ قلعه‌نویی در تیم ملی

علیرضا علیزاده هافبک گل‌گهر سیرجان یکی از چهره‌های ویژه دعوت شده به اردوی تیم ملی بود. تصور می‌شد که نام علیزاده در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در مسابقات کافا 2023 قرار نگیرد اما امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا نام شاگرد سابقش در تیم گل‌گهر را در فهرست نهایی قرار بدهد. در دیدار اول مقابل افغانستان، علیزاده سکونشین بود و حتی اجازه حضور روی نیمکت را هم به او نداد اما شرایط در دیدار مقابل قرقیزستان تغییر کرد و او توانست به دستاورد مهم دست پیدا کند.علیزاده در دیدار با قرقیزستان از دقیقه 75 وارد ترکیب ایران شد تا اولین بازی ملی خود را انجام بدهد. در کنار علیرضا علیزاده، شهاب زاهدی هم شرایطی مشابه را تجربه کرد. زاهدی که پیشتر به اردوی تیم ملی هم دعوت شده بود، بعد از سکونشینی در دیدار اول مقابل افغانستان، در 15 دقیقه پایانی دیدار با قرقیزستان به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد تا او هم به مانند علیزاده اولین بازی ملی خود را انجام بدهد.

حسین‌زاده چشم‌انتظار اعتماد ژنرال

قلعه‌نویی برای حضور ایران در مسابقات کافا 2023 تصمیم گرفت تا فهرستی 25 نفره را تنظیم کند. نکته جالب‌توجه درباره رویارویی با افغانستان و قرقیزستان اینکه سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا به 24 بازیکن میدان بدهد. در این میان حتی امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا هر سه دروازه‌بان را هم در خط دروازه بیازماید و فرصت بازی به پیام نیازمند، حسین پورحمیدی و علیرضا بیرانوند داد اما همچنان تنها یک بازی شانس بازی در ترکیب تیم ملی را به‌دست نیاورده است.امیرحسین حسین‌زاده تنها بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی در مسابقات کافا 2023 است که هنوز فرصت بازی به‌دست نیاورده است. حسین‌زاده فصل پرنوسانی را در شارلروای بلژیک گذراند و هنوز نتوانسته اعتماد امیر قلعه‌نویی را به خود جلب کند و امیدوار است در مسابقه فینال و در حضور ستاره‌هایی مانند محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی بتواند شانس بازی در ترکیب ایران را به‌دست آورد. در نقطه مقابل، مجید حسینی و امید نورافکن تنها بازیکنانی هستند که 180 دقیقه کامل تجربه بازی در مسابقات کافا 2023 را در کارنامه خود دارند.

کدخبر: 161347 تاریخ انتشار