در گفتگو با منیبان مطرح شد؛

نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس می‌گوید: خبر برگزاری جلسه میان اعضای جبهه پایداری با وزرا درباره انتخابات شایعه است.

به گزارش منیبان، اخیراً معاون سیاسی وزیر کشور ابلاغیه‌ای را امضا کرد که به موجب آن فرمانداران، بخشداران و معاونین فرمانداران، ضمن تداوم پشبرد امور شهرستان در روابط با نمایندگان مجلس در دوره باقی مانده تا انتخابات، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده شهرستان در موضوعات و جلسات شائبه دار حساسیت لازم را داشته باشند. ابلاغیه مذکور واکنش نمایندگان را به همراه داشت، به این ترتیب که نمایندگان علاوه بر اینکه خواستار استیضاح فوری وزیر کشور شدند، هنگام ورود وحیدی به مجلس با انتقادات و صدای بلند از او استقبال کرده و جو را متشنج کردند. اما در نهایت غائله میان مجلس و وزارت کشور با عقب‌ نشینی وحیدی و احتمال عزل معاون سیاسی ختم به خبر شد.  

در همین راستا حسین جلالی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود عزل معاون سیاسی وزارت کشور نشان‌دهنده این است که نمایندگان قصد دخالت در امور دولت به ویژه درباره انتخابات را دارند، گفت: قانون هر سال بوده، اجرا هم می‌شده و حتی در دولت روحانی با شدت بیشتری اعمال می‌شد. لذا اختلاف میان مجلس و دولت این است که مسئله جلسات نمایندگان با مدیران حوزه انتخابیه آن هم در زمان‌های نزدیک به انتخابات اعمالی است نه اعلامی لازم نبود اعلام شود وگرنه این قانون است و کسی نباید با آن مخالفت کند.

او افزود: مجلس به دنبال برگزاری انتخاباتی امن، سالم و توأم با مشارکت بالا است. در این انتخابات دیگرانی هم کاندیدا می‌شوند چراکه حق و حقوقی دارند لذا نماینده نباید اجازه دهد که حقی از دیگران ضایع شود. لذا بخشنامه به عدالت انتخاباتی کمک می‌کند و جلوی تبعیض بی‌عدالتی در حوزه انتخابیه را می‌گیرد.

جلالی با بیان اینکه بسیاری می‌گویند این سه قوه با یکدیگر دست‌اندرکار هستند، تصریح کرد: برخی می‌گویند به دلیل اینکه مجلس، دولت و قوه قضائیه با هم همسو هستند امکان دارد در انتخابات هوای یکدیگر را داشته باشند اما به این صورت نیست بلکه قانون ملاک است. قانون انتخاباتی که مجلس تصویب کرده بسیار خوب است، باید هم رعایت شود نگفتیم با فرمانداران و استانداران جلسه برگزار نکنید بلکه گفتیم هر اقدامی که شائبه انتخاباتی دارد نباید انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه گفته شده اعضای جبهه پایداری با محوریت انتخابات با اعضای کابینه دولت جلسه برگزار می‌کنند، اظهار کرد: خیر، خبر برگزاری جلسه میان اعضای جبهه پایداری با وزرا درباره انتخابات شایعه است. در حال حاضر احمدی بیغش در مجلس نشسته اما می‌گویند به دلیل اینکه سوالش را از وزیر پس گرفته رایگان به مکه سفر کرده است.

جلالی همچنین خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس دوازدهم با مشارکت بالا و حضور حداکثری برگزار می‌شود به شرط اینکه همگی به قانون احترام بگذاریم و به آن تمکین کنیم.

او ضمن تاکید بر این نکته که مجلس یازدهم در قانون انتخابات راه ورود اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات را باز کرده، یادآور شد: واقعیت امر این است که در قانون انتخابات مورد تایید مجلس، عدالت برای همه داوطلبین مورد تایید شورای نگهبان پیش‌بینی شده است. در حقیقت به دنبال این هستیم که تبعیض و بی‌عدالتی نباشد. قانون جمهوری اسلامی مانند قانون شرعی است، محترم است و باید به آن احترام بگذارند.

کدخبر: 162643 تاریخ انتشار