علیرضا بیرانوند سنگربان اول تیم ملی با فسخ قراردادش و احتمال رفتنش به استقلال پرسپولیسی‌ها را به جان هم انداخت.

به گزارش منیبان؛ همه چیز از بعد از بازی فینال جام حذفی شروع شد. علیرضا بیرانوند که ستاره بی‌چون و چرای پرسپولیس در فصل قبل بود و کمک زیادی به کسب سه‌گانه این تیم کرد،به دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت مطالباتش اخطار اول را به باشگاه پرسپولیس داد و نوتیس خود را در فدراسیون هم ثبت کرد. مهلت ۱۴ روزه اول به پایان رسید و خبری از پرداخت طلب ۸ میلیاردی بیرانوند نبود. بیرانوند اخطار دوم را داد و طبق قانون پرسپولیس ۵ روز برای جلوگیری از فسخ یکطرفه قراردادش مهلت داشت. باز هم خبری از پول نبود و طلب بیرانوند پرداخت نشد. علیرضا که در همین بین فکش را جراحی کرده بود، نمی‌توانست با حضور در سازمان لیگ قراردادش را فسخ کند.

درویش دوبار به عیادت بیرانوند رفت ولی صحبتی راجع به قرارداد او نکرد. با این حال چند روز پیش و بعد از بازگشت بیرانوند از خرم‌آباد درویش با علیرضا تماس گرفت و جلسه‌ای با او برگزار کرد. در این جلسه بازهم قول هایی به بیرانوند داده شد ولی عملی نشد. در همین حین پیشنهاد استقلال هم از راه رسید. همانطور که در خبرورزشی برای اولین بار نوشتیم، یکی از دوستان نزدیک بیرانوند که بسیار هم پولدار است و قبلا در استقلال حضور داشته، پیشنهاد سنگین ۱۰۰ میلیاردی را به علیرضا داد تا او را برای حضور در استقلال ترغیب کند. پیشنهادی که وسوسه کننده است و بیرانوند هم برای رفتن به استقلال و حداقل برای نشستن پای میز مذاکره با آن‌ها ترغیب شد.هرچند پیشنهاد اولیه استقلال به بیرانوند قبل از جلسه او با درویش داده شد، ولی جلسه اصلی با آبی‌ها یکشنبه شب برگزار شد. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که توافقات هم حاصل شد ولی ابتدا بیرانوند می‌بایست قراردادش را با پرسپولیس فسخ می‌کرد. علیرضا که در دوراهی بسیار سختی گیر کرده بود و حتی تا صبح نخوابید، در نهایت صبح دوشنبه با حضور در سازمان لیگ قراردادش را فسخ کرد.

از بامداد دوشنبه وقتی خبر مذاکره استقلال با بیرانوند در فضای مجازی منتشر شد، خیلی‌ها آن را دروغ خواندند ولی وقتی صبح خبر فسخ قرارداد بیرانوند را دیدند، متوجه شدند که قضیه بسیار جدی است. سیل پیام‌ها به سوی بیرانوند و نزدیکانش سرازیر شد و البته درگیری شدیدی هم بین هواداران پرسپولیس رخ داد. عده‌ای از هواداران کار بیرانوند را تایید و درویش را مقصر اصلی می‌دانستند. عده‌ای به شدت از علیرضا انتقاد کردند و او را پولکی خواندند. بعضی‌ها هم از بیرانوند خواهش می‌کردند که به استقلال نرود. عده‌ای دیگر هم می‌گفتند دیگر بیرانوند بعد از مذاکره با استقلال از چشم ما افتاده و او را نمی‌خواهیم.بیرانوند تا قبل از اتفاقات اخیر یکی از محبوب‌ترین بازیکن فعلی پرسپولیس بود. هواداران پرسپولیس خیلی علیرضا را دوست داشتند و اصلا انتظار فسخ قرارداد و مذاکره او با دشمن همیشگی را نداشتند. حتی خبر آمد که حال چند هوادار هم بد شد و راهی بیمارستان شدند. این که فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس قانونی است یا خیر را باید کارشناسان حقوقی نظر بدهند ولی به نظر می‌رسد بیرانوند راه درستی را (رفتن به استقلال) برای جبران کم‌لطفی‌هایی که در حقش شده انتخاب نکرده است. پرسپولیسی‌ها هنوز هم امیدوارند تا بیرانوند از تصمیم فوق‌العاده جنجالی‌اش منصرف شود و به استقلال نرود. آن‌ها همچنین به شدت علیه درویش هم موضع گرفتند و او و تیم مدیریتی پرسپولیس را مقصر این اتفاقات می‌دانستند.نکته عجیبی که در مورد بیرانوند وجود دارد این است که محبوبیت بیرانوند بعد از مذاکره با استقلال کم شده و طی ساعات اخیر او از چشم خیلی از هواداران پرسپولیس افتاده است. از آن طرف استقلالی‌ها با وجود حمله شدید و فحاشی به بیرانوند در دربی جام حذفی، بدشان نمی‌آید بهترین گلر حال حاضر ایران را در تیمشان داشته باشند. استقلال هم خودش را تقویت می‌کند و هم باعث ضعیف‌تر شدن رقیب سنتی خواهد شد. هرچه که بیرانوند در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و هر تصمیمی که بگیرد، ممکن است تبعاتی در انتظارش باشد. او حتی در صورت ماندن در پرسپولیس هم تحت فشار قرار خواهد گرفت و مذاکره با استقلال چیزی نیست که پرسپولیسی‌ها به راحتی از کنارش عبور کنند.

کدخبر: 163774 تاریخ انتشار