هنوز درباره یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها به ماجرای رفت و برگشت علیرضا بیرانوند از پرسپولیس که مربوط به رضا درویش بود، حرف زده می

به گزارش منیبان، مدیر عامل پرسپولیس این حرف‌ها را ساعاتی پیش از این که بیرانوند قرارداد جدیدی با پرسپولیس ببندد زد و گفت: «مگر بیرانوند رفته بود که بخواهیم با او توافق کنیم؟! همه این اتفاقات شوخی بود.»خیلی روشن است که درویش این حرف‌ها را وقتی زده که مطمئن شده بیرانوند به استقلال نخواهد رفت. و گرنه واکنش او را ظهر همان روزی که بیرانوند با پرسپولیس فسخ کرد و به مذاکره با استقلال پرداخت به یاد داریم. همان روزی که درویش برای فرار از جمع هواداران پرسپولیس و خبرنگاران رسانه‌ها به شکلی عجیب و غریب استتار کرد، او روی صندلی عقب یک خودرو پنهان شد و کت خودش را روی صورتش کشید و از معرکه گریخت. درویش برای توجیه این اقدام عجیب و غریبش در برنامه فوتبال برتر دو هفته پیش گفته بود:« من واقعا شوکه شدم. آقای بیرانوند پیش من آمد و صحبت کرد و بسیار محبت کرد و دوستانه حرف زدیم و ایشان با آغوش باز پذیرا بودند و اصلا بحثی نبود. این قدر شوکه شدم که تا صبح خوابم نبرد. با حال خرابی در جلسه بودم و سپس به درمانگاه رفتم. اهل شوآف نیستم که بگویم حالم خیلی خراب است اما خدا را شکر الان زنده ام و در خدمت شما هستم. حال من خیلی خراب بود اما نمیخواستم کسی بفهمد که حالم خراب است. اگر می‌گفتم حالم بد است می‌گفتند دارد شبیه‌سازی می‌کند. برای این که کسی متوجه نشود اینگونه خارج شدم.»

حالا اگر بخواهیم حرف‌های درویش را راست و درست در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که ماجرای رفتن بیرانوند اصلا شوخی نبوده است. اتفاقی که باعث حال‌خرابیِ مدیر یک تیم شود قطعا شوخی نبوده! اتفاقی که باعث شود مدیر عامل با استتار با آن شیوه از محل بگریزد اصلا شوخی نبوده است.گزارشگر تلویزیون به درویش گفته بود که از روی انگشترش او را شناخته است و حتی به هندوانه زیر داشبورد هم گیر داده بود. در هر حال تازه این فقط اتفاقاتی است که برای خود مدیرعامل رخ داده است. ماجرای انتقال بیرانوند از پرسپولیس به استقلال حداقل دو تلفات در سطح عالی مدیریتی باشگاه استقلال داشت. علی امیری معاون و حجت کریمی سرپرست باشگاه از سمت‌شان استعفا دادند. کل پروسه باشگاه استقلال هم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت.ای کاش فقط این بود. باید به یاد جناب درویش بیاوریم که مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه هم به ماجرا ورود کرد و با یادآوری تخلفات گذشته برخی باشگاه‌ها گفت: « شاید اگر یک سال زودتر قوه قضاییه به ماجرا ورود می‌کرد، امروز یک باشگاه دولتی به بازیکنی پیشنهاد ۹۰میلیارد تومانی نمی‌داد.» این هشدار می‌توانست در ادامه بازار نقل و انتقالات را تحت تاثیر قرار دهد اما آخرین خبرها حاکی از آن است که چنین چیزی نیست و قیمتها و تورم قیمتها همچنان دیده می‌شود.

به جز این‌ها هنوز یک اتفاق دیگر هم هست که خیلی‌ها منتظرش هستند و اگر رخ بدهد شاید درویش از گفتن جمله «شوخی بود» پشیمان شود. قرار بود حجت کریمی چند روز پیش دلایل استقلالی نشدن بیرانوند را توضیح بدهد. قطعا حرف‌های کریمی در این باره می‌توانست جنجال‌ تازه‌ای ایجاد کند اما کریمی فعلا تصمیم به سکوت گرفته است. هر چند او هر چه بگوید، همه درباره‌اش می‌گویند که می‌خواسته با ماجرای استقلالی کردن بیرانوند، در استقلال بماند اما مشخص بود که نمی‌تواند و در نهایت خودش هم از سرپرستی کنار رفت و هم از عضو هیات مدیره بودن! در پایان بد نیست خود درویش هم یک بار دیگر ماجرا را مرور کند. از صبح روزی که بیرانوند قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد تا زمانی که شنیده بود حجت کریمی می‌خواسته درباره جدایی بیرانوند، افشاگری کند. اگر این اتفاق می‌افتاد آن وقت دیگر نمی‌گفت:« رفتن بیرانوند شوخی بود.»با پرسپولیسی شدن بیرانوند هم خبر آمد که از یک منبعی 150 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس تزریق شده و به همین دلیل توانسته‌اند با بیرانوند و دیگر بازیکنان شاخص مثل سرلک تمدید کنند و البته کنعانی‌زادگان را بگیرند و حالا حتی دنبال بازیکن خارجی هستند. خبر تزریق 150 میلیارد تومان هم از سوی باشگاه و هم از سوی وزارت ورزش و جوانان تکذیب شد. البته حتی اگر این خبر صحت هم داشته باشد از سوی همه تکذیب می شود اما هنوز اسناد این واریز به دست رسانه ها نیفتاده است تا خبر تایید شود. 

کدخبر: 165375 تاریخ انتشار