اعلام رقم هزینه استقلال در فصل بیست و یکم از سوی حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، برای علی خطیر دردسرساز شد.

به گزارش منیبان؛ حسین قربانزاده که این روزها یکی از چهره‌های رسانه‌ای ورزش ایران است، بعد از حرف‌هایش در کلاب هاوس با خبرنگاران و هواداران استقلالی بیش از قبل خبرساز شده است. ماجرای هزینه باشگاه استقلال در فصلی است که با فرهاد مجیدی قهرمان شد. حرفی که احتمالا باعث علی خطیر، مدیرعامل جدید استقلال، هم به استناد کند و رقم هزینه فصل قهرمانی استقلال را رقم عجیبی  اعلام کند: "ماجرا این است که تیمی که با 75 میلیارد تومان بدون باخت قهرمان لیگ شد و می‌توانست به آسیا برود در سال بعد با 600 درصد افزایش 450 میلیارد تومان بسته شد."

این در حالی است که براساس اسناد حساب رسمی و صورت‌های مالی‌ای که خبرگزاری "تسنیم" امروز منتشر کرد کل هزینه‌های استقلال در فصل بیست و یکم که با مدیریت مصطفی آجرلو و فرهاد مجیدی به مقام قهرمانی رسید در حدود 270 میلیارد تومان بوده است. یعنی چیزی چهار برابر بیشتر از مبلغی که خطیر و قربانزاده گفته‌اند. خطیر بعد از انتقادهای نکونام درباره شرایط نقل و انتقالاتی تیم در گفت‌وگویی که با رسانه باشگاه استقلال داشت گفته بود: "هزینه فصلی که استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی قهرمان شد، نزدیک به 80 میلیارد تومان بوده، فصل قبل هم که همه می‌دانند حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده و جامی هم کسب نکردیم. این نشان می‌دهد معیار فقط هزینه کردن نیست و تیمی که 80 میلیارد هزینه کرده، قهرمان لیگ شده و تیمی که 400 میلیارد هزینه کرده، قهرمان نشده است." 

باید دید رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این ارتباط چه خواهد گفت هرچند به نظر می‌رسد براساس صورت حساب‌های رسمی مالی این اعلام چنین عددی یک اشتباه از سوی قربانزاده باشد که مدیرعامل استقلال هم به آن استناد کرده است.

کدخبر: 165802 تاریخ انتشار