مدافع چپ سابق استقلال شانسی برای بازی در ترکیب تراکتور در فصل جدید ندارد.

به گزارش منیبان، محمد نادری یکی از خبرسازترین چهره‌های بازار نقل‌وانتقالات تابستانه محسوب می‌شود. نادری که در ابتدا گفته می‌شد بعد از دو فصل تجربه حضور در فوتبال ترکیه و بازی برای تیم آلتای به دنبال آن است تا در فوتبال ایران کارش را پیش ببرد، گزینه پیوستن به تیم استقلال تهران بود و در این زمینه حتی مذاکراتی هم میان طرفین انجام شد اما در نهایت انتقال نادری به جمع شاگردان جواد نکونام نهایی نشد و برخلاف گمانه‌زنی‌ها، گویا او قرار نیست در فصل جدید پیراهن آبی به تن کند.نادری بعد از عدم توافق با مدیران باشگاه استقلال، پیشنهاداتی برای همکاری با تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتور تبریز دریافت کرد که با وجود مذاکرات انجام شده با فولادی‌ها، با آن‌ها هم به توافق نرسید تا به تبریز سفر کند و شانس خود را برای بازی زیرنظر پاکو خمس بیازماید. بعد از مثبت بودن مذاکرات انجام شده میان نادری و مدیران باشگاه تراکتور، او به تمرینات سرخ‌پوشان تبریزی اضافه شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که با توجه به قوانین جدید، هنوز قراردادی بین محمد نادری و باشگاه تراکتور امضا نشده است!

باید یک ستاره خارجی را کنار بگذارند!

تراکتوری‌ها برای حضور در فصل جدید از هر 6 سهمیه جذب بازیکن خارجی خود استفاده کرده‌اند؛ به‌طوری‌که صفا هادی سهمیه بازیکن آسیایی سرخ‌پوشان تبریزی محسوب می‌شود و گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز، شجاع خلیل‌زاده، آلوارو خیمنس و امیرحسین حسین‌زاده هم سهمیه بازیکنان خارجی تیم تراکتور تبریز هستند. در شرایطی نام خلیل‌زاده و حسین‌زاده در این فهرست جای گرفته که طبق قوانین جدید، بازیکنان لژیونر در صورت بازگشت به فوتبال ایران یک سهمیه خارجی محسوب می‌شوند.پاکو خمس نسبت به جذب محمد نادری ابراز علاقه کرده اما حالا با توجه به شرایط به‌وجود آمده، تراکتوری‌ها نمی‌توانند این ستاره باتجربه را جذب کنند. در شرایطی‌که شانس تراکتور برای امضای قرارداد با محمد نادری افزایش پیدا می‌کند که خمس قید همکاری با یکی از 6 بازیکن خارجی تیمش را بزند که این اتفاق بسیار بعید به نظر می‌رسد. دیگر نقطه امیدواری تراکتوری‌ها، تغییر قوانین نقل‌وانتقالات است که با توجه به در جریان بودن بازار تابستانه، تحقق این احتمال هم بعید به نظر می‌آید تا شانس حضور محمد نادری در فهرست تراکتور برای فصل جدید به حداقل برسد.

قانون به سود تراکتوری‌ها خم نمی‌شود!

تراکتور که پس از جذب امیرحسین حسین‌زاده، از ۶ سهمیه خارجی خود استفاده کرده بود، به دنبال این بود تا قرارداد محمد نادری را پس از اتمام مهلت نقل‌و‌انتقالات به‌عنوان بازیکن آزاد و سهمیه فیفا به ثبت برساند. در روزهای گذشته گفته می‌شد که یک سهمیه خالی در فهرست بزرگسالان تراکتور برای محمد نادری کنار گذاشته می‌شود و قرارداد او بعد از اتمام مهلت پنجره تابستانه (هشتم شهریورماه) به عنوان بازیکن آزاد به‌ثبت خواهد رسید اما گویا این امکان برای تراکتوری‌ها وجود ندارد.فرشید طاهری مسئول نقل‌وانتقالات لیگ برتر با رد شایعات درباره ورود نام محمد نادری به فهرست تراکتور گفت: «هر باشگاه مجاز به جذب ۳ بازیکن سهمیه فیفاست به شرطی که فهرست تیم جای خالی داشته باشد و سهمیه بازیکن خارجی (۱+۵) را هم جذب نکرده باشد». با توجه به توضیحات طاهری، محمد نادری نمی‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به فهرست تراکتور اضافه شود و تنها در صورتی او در فصل جدید شاگرد پاکو خمس خواهد شد که نام یک بازیکن خارجی تراکتور از فهرست سرخ‌پوشان تبریزی خارج شود که اتفاق بعیدی است و همین مسئله باعث شده تا احتمالاً آینده کاری نادری در خارج از فوتبال تبریز و تیم تراکتور رقم بخورد.

کدخبر: 168242 تاریخ انتشار