سپاهان برای شکستن طلسم قهرمان نشدن وارد لیگ 23 می شود.

به گزارش منیبان، دومین تیم در این لیست، سپاهان است که فصل پیش نایب قهرمان لیگ برتر شد. سپاهانی ها رقابت میلی متری با پرسپولیس داشتند اما هم در لیگ و هم در جام حذفی، قافیه را به قرمزها باختند.درباره سپاهان می‌شود گفت که این تیم کپی برابر اصل تیمی که می‌خواهد گاف‌های خودش را از بین ببرد. این بهترین عبارت برای توصیف سپاهان در گذر از فصل قبل به فصل جدید است. تیمی که خودش، دودستی جام قهرمانی را تحویل پرسپولیس داد و با یک لغزش خانگی، جام را به سمت رقیب پرتاب کرد.

* ورودی

هر بازیکنی که محل مناقشه استقلال و پرسپولیس بود درنهایت راهی سپاهان شد. درحقیقت می‌توان چنین گفت که آنها بیشتر از خودشان به سبد رقبا چشم داشتند. رضا اسدی، رضا شکاری، احسان پهلوان، کاوه رضایی، هادی محمدی و عیسی آل کثیر راهی سپاهان شدند و محمدرضا حسینی هم دوباره برگشت.

 * خروجی

مورایس تصمیم گرفت یک خارجی‌زدایی کامل در ترکیب تیمش انجام بدهد و عذر همه آنها را که فصل قبل با اصرار خودش جذب شده بودند را خواست. در این قاب با کامسوبا، کاتاتائو و فرناندز قطع همکاری شد. ریگی هم که به عنوان ستاره استقلال راهی اصفهان شده بود با چشیدن مزه نیمکت‌نشینی‌های مقطعی و سریالی به پایتخت برگشت و قرمز پوش شد. در سپاهان مورایس برای فصل جدید خبری از علی‌محمدی، سلمانی، مرادی و احتمالا علی‌نژاد نخواهد بود.

* علامت سوال

اوضاع سپاهان در قلب خط دفاع همچنان متزلزل است. آنها برای این قسمت زمین، هادی محمدی را از تراکتور گرفتند که هرگز جزو مدافعان مستحکم دسته‌بندی نمی‌شود. درباره سیاوش یزدانی هم باید از همین گزاره استفاده کرد چراکه او درست بعد از اسفند 2 سال پیش که استقلال را به مقصد سربازی ترک کرد، دیگر به استاندارد یک بازیکن فوتبال نزدیک نشد. بنابراین همچنان باید به زوج جونیور و دانشگر اعتماد کرد. 

* اتفاق ویژه

سپاهان در تمام این سالها، با چیزی به نام «مشکل» دست و پنجه نرم نکرده یا اگر هم چنین چیزی بوده، اجازه نداده کسی به آن واقف شود. و دقیقا هنر مدیریت همین است. اینکه دعوا نباشد و اگر هست، در داخل خانه حل و فصل شود. آنها حتی هنر برخورد با شایعات و گمانه‌زنی‌ها را هم خوب بلدند که نمونه‌اش را در ماجرای رضایتنامه نیازمند دیدیم. سپاهانِ مورایس باید در این فصل، اتفاق ویژه بازیهای بیرون از خانه‌اش در لیگ قبل را هم حل و فصل کند؛ آنها فصل قبل به عنوان مهمان 16 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را هدر دادند. 

* بیلان تاریخ

1149 امتیاز از 672 بازی انجام شده در تاریخ لیگ برتر دارند که آنها را روی پله سوم جدول این بازیها قرار می‌دهد. تیمی که از هر بازی خانگی 1.99 امتیاز گرفته ولی این عدد برای بازیهای بیرون از خانه به 1.45 هم نمی‌رسد.

* پیش‌بینی

سپاهان، تیمی است که فقط برای قهرمانی بسته شده و هر عنوان دیگری جز آن، شکست کاملی برای آنهاست. مورایس حالا شناخت کاملی از جغرافیا و اتمسفر لیگ برتر دارد و با داشتن تیمی پر از ستاره (نیازمند، رضاییان، مغانلو، شکاری، کریمی، نورافکن، اسدی و حتی امثال زکی‌پور و پهلوان و بقیه) نباید به چیزی جز قهرمانی فکر کند. 

* برنامه بازیها تا پایان هفته پنجم

هفته اول: میزبان تراکتور

هفته دوم: دربی اصفهان

هفته سوم: رویارویی خانگی با استقلال

هفته چهارم: مهمان پیکان

هفته پنجم: در خانه با فولاد

کدخبر: 168853 تاریخ انتشار