پیشکسوت استقلال در گفتگو با منیبان؛

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فقط معجزه می تواند به کمک استقلال و نکونام بیاید.

به گزارش منیبان؛ بعد از جذب یکی دو بازیکن به نظر می رسد اوضاع استقلال آرامتر شده اما واقعیت این است که استقلال آنقدر مشکلات ریشه ای و پیچیده دارد که هنوز هواداران این تیم به شدت نگران هستند و نمی توانند امید زیادی به قهرمانی تیم شان در لیگ پیش رو داشته باشند. در این بین پیشکسوتان استقلال هم نظرات متفاوتی درباره وضعیت استقلال دارند. برخی معتقدند نکونام می تواند این تیم را از نو بسازد و مثل فرهاد مجیدی یک استقلال منضبط و فوق العاده را تحویل هواداران بدهد و برخی هم اعتقاد دارند شرایط آبی ها آنقدر بد است که نکونام هم با دست خالی نمی تواند کاری از پیش ببرد. علی موسوی، مهاجم تند و تیز سالهای نه چندان دور استقلال که هواداران خاطرات خوبی از او دارند درباره آخرین وضعیت تیم پرطرفدار پایتخت گفتگویی با خبرنگار ورزشی منیبان داشته که در ادامه می خوانید.

در لیگ ایران هیچ چیز عادلانه نیست

شرایط تیم ها در لیگ ایران یکسان نیست. همه چیز صفر و صد است.  برای برگزاری لیگ خوب باید همه تیم ها یکسان بدنسازی کنند و همه چیز عادلانه باشد. شرایط استقلال از نظر روحی و روانی خوب نیست و این برای لیگ بد است. این تیم نه هنوز توانسته بازیکنان درجه یک بگیرد و نه کسانی که دور و بر این تیم هستند و مدعی هستند استقلال مال خودشان است شرایط را بهتر می کنند. الان این لیگ زیر سوال است. خیلی وقت است لیگ نداریم و همه چیز حاشیه است. از مدعیان فقط رنگ پیراهن هایشان مانده است. نه تیم ملی در آسیا نتیجه گرفته و نه باشگاهها. چون فوتبال دست کسانی است که از جنس فوتبال نیستند.

در استقلال هیچ چیز سر جایش نیست

واقعا برایم جای تعجب دارد که بازیکنان یک تیم در روزهای حساس قبل از شروع لیگ به جای اینکه بیشتر و بهتر تمرین کنند چرا باید اعتصاب کنند و بروند خانه بخوابند. قبول دارم که شرایط در استقلال خوب نیست و بازیکنان مطالبت شان را دریافت نکرده اند و شرایط امکاناتی هم خوب نیست اما تمرین نکردن دردی از تیم دوا نمی کند. اگر استقلال در طول لیگ نتیجه نگیرد همین بازیکنان باید جوابگو باشند. بازیکنان باید حرف شان را به مدیران می زدند و بهتر بود تمرین را لغو نمی کردند. در استقلال هیچ چیزی سر جای خودش نیست و شرایط واقعا افتضاح است.

استقلال در در اولویت وزارت ورزش نیست

شرایط افتضاح این روزهای استقلال مال امروز و دیروز نیست. سالهاست که استقلال از سو مدیریت رنج می برد و کسی نیست که مسئولیت این تیم را برعهده بگیرد.به نظر من باید قبل از اتفاقات یقه آدم هایی را بگیرند که تیم را به این حالت درآوردند نه وقتی کار از کار گذشته است. استقلال باید 6 ماه قبل درست می شد نه دقیقا در فصل نقل و انتقالات. وزارت ورزش می تواند یک تیم ورشکسته را نجات دهد با تزریق پول. شاید برایشان استقلال در اولویت نیست.ه نظرم می‌رسد مسائلی پشت پرده وجود دارد که مانع از رسیدگی درست و حسابی به باشگاه استقلال می‌شود. البته اگر باشگاه استقلال بخواهد خودش روی پای خودش بایستد قطعاً می‌تواند از پس همه این مشکلات بر بیاید اما با وجود حضور افرادی که امروز در باشگاه استقلال هستند بعید می‌دانم. 

نکونام چطور می خواهد استقلال را قهرمان کند؟

نکونام مربی با تجربه ای است. درست است که شرایط را برای او سخت کرده اند و نمی خواهند او موفق باشد اما نکونام هم از تجربه اش می تواند استفاده کند. امیدوارم معجزه‌ای رخ بدهد و استقلال از این شرایط خارج شود ولی خیلی بعید است. چون بازیکنانی که استقلال لازم داشت همه به تیم‌های دیگر رفتند. فقط باید امیدوار بود که اوضاع از این بدتر نشود. هرچند که از این بدتر دیگر وجود ندارد. همه از استقلال توقع قهرمانی دارند اما قهرمانی ابزار می خواهد. زشت است که استقلال نمی تواند بازیکنان خودش را نگه دارد یا آنها را برگرداند. استقلال امیرحسنی حسین زاده را می خواست اما وقتی پول نباشد همین می شود. او وقتی می بیند تراکتور در یک سال پول خوبی را می دهد و استقلال آیا بدهد و آیا ندهد خب می رود. تراکتور هم این بازیکن را روی هوا زد. همه ما می دانیم که قهرمانی ابزار می خواهد. رقبای استقلال تا بن دندان مسلح هستند اما استقلال چه؟ با این شرایط امیدوار نیستم ولی فوتبال ایران آنقدر درجا زده که بازیکنان با بقیه فرقی ندارند. بازیکنان میلیاردی در فضای مجازی بزرگ شدند و اگر واقعا بزرگ بودند فوتبال ما در این چند سال در آسیا مقامی آورد. با این شرایط معجره ممکن است همین استقلال را قهرمان کند.

کدخبر: 169445 تاریخ انتشار