با توجه به اتمام محرومیت روزبه چشمی، چگونگی بازگشت او به ترکیب استقلال سوال‌برانگیز شده است.

به گزارش منیبان، استقلال در لیگ بیست‌وسوم با وجود حواشی پرشماری که در حوالی این تیم وجود داشت، توانست شروعی طوفانی داشته باشد و شاگردان جواد نکونام در آبادان با 3 گل از سد صنعت‌نفت گذشتند تا یکی از نتایج غیرمنتظره هفته نخست با برتری قاطع آبی‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد. این برد در شرایطی به‌دست آمد که بازیکنان موردنیاز جواد نکونام که از سوی این سرمربی به کادر مدیریتی باشگاه معرفی شده بودند، فرآیند جذب‌شان نهایی نشده بود و همین مسئله باعث شد تا نکونام به سراغ چینش ترکیبی با حضور بازیکنان فصل گذشته استقلال برود.

سرمربی آبی‌ها البته در غیاب ستاره‌هایی مانند رافائل سیلوا، محمد محبی و مهدی قایدی ترکیب اولیه تیمش را چینش کرد و حتی مهرداد محمدی که سرشناس‌ترین خرید تابستانی استقلالی‌ها محسوب می‌شود، به‌واسطه ناآمادگی فنی و مصدومیت جزئی در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت در مصاف با صنعت‌نفت آبادان قرار نگرفت تا بیش از پیش ترکیب استقلال خالی از ستاره‌های سرشناس باشد. اتفاق دیگر درباره ترکیب اصلی استقلال در مصاف با حریف آبادانی، محرومیت روزبه چشمی بود که نکونام برای انتخاب جانشین او با چالش مواجه شد.چشمی در آخرین بازی استقلال در فصل گذشته که مقابل تراکتور تبریز برگزار شد، از داور مسابقه کارت قرمز گرفت و همین مسئله باعث شد تا او اولین بازی آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم را از دست بدهد. روزبه چشمی که جزو باتجربه‌ترین بازیکنان حاضر در اردوی استقلال محسوب می‌شود و بعد از حسین حسینی، دومین کاپیتان آبی‌ها در فصل جدید است، حالا در اوج آمادگی قرار دارد و با توجه به قدرت رهبری چشمی در میانه زمین، نکونام به دنبال بازگرداندن او به ترکیب اصلی تیمش است اما در این میان سرمربی استقلال با چالش دست بردن به ترکیب برنده مواجه است و هنوز تصمیم نهایی خود را درباره چشمی نگرفته است.

در انتظار نیمکت‌نشینی نیک‌نفس؟

زبیر نیک‌نفس در هفته نخست در نقش جانشین روزبه چشمی در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شد که نیک‌نفس توانست در نبرد با خط هافبک صنعت‌نفت عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و در زمینه پر کردن جای خالی چشمی ماموریت خود را با موفقیت انجام داد. برای هفته دوم احتمال تغییر جایگاه نیک‌نفس بعد از نمایش خوبش در ترکیب استقلال وجود دارد و اگر نکونام بخواهد به آرایش تیمش نسبت به هفته گذشته دست نزند، تنها راه پیش‌روی او جایگزین‌کردن چشمی به جای نیک‌نفس است که در این‌صورت هافبک شماره 14 استقلال باید برخلاف هفته نخست، در هفته دوم از روی نیمکت کارش را آغاز کند.

آرایش بازی استقلال تغییر می‌کند؟

جواد نکونام تفکراتی شبیه به کارلوس کی‌روش دارد و ترکیب‌هایی با ساختار دفاعی بیشتر موردپسند این سرمربی جوان است. البته که استقلال در هفته نخست نمایشی تهاجمی داشت اما نکونام برای دفاعی‌تر کردن ساختار تیمش، ابزار لازم را در دسترس دارد و این احتمال وجود دارد که با توجه به نمایش خوب نیک‌نفس در هفته نخست و عملکرد پرنوسان مهدی‌پور، هافبک شماره 9 آبی‌ها که در قامت هافبک میانی در بازی با صنعت‌نفت آبادان به میدان رفت، در مصاف با ملوان بندرانزلی در هفته دوم نیمکت‌نشین شود. در این‌صورت استقلالی‌ها با زوج نیک‌نفس و چشمی به عنوان هافبک دفاعی و حضور آرش رضاوند در قامت هافبک تهاجمی کار خود را در دوئل با ملوان پیش می‌برند که احتمال این تغییر آرایش با توجه به عملکرد خوب استقلال در هفته نخست دور از انتظار به نظر می‌رسد و اتفاق محتمل، جانشینی چشمی به جای نیک‌نفس است.

کدخبر: 171322 تاریخ انتشار