وضعیت مناسب چمن فولادشهر در تقابل دیشب ذوب‌آهن و سپاهان نشان داد که در گرمای اصفهان هم می‌شود از چمن به خوبی مراقبت کرد.

به گزارش منیبان، شب گذشته دربی هفتادوسوم اصفهان به میزبانی ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و در حالی که هر دو تیم نمایش خوبی داشتند، این سپاهان بود که با ۲ گل از سد ذوب‌آهن گذشت. فارغ از بعد فنی نکته قابل توجه این مسابقه، کیفیت بسیار خوب چمن فولادشهر در مرداد ماه گرمِ اصفهان بود؛ چمنی مخمل‌پوش و هموار که دستِ مورایس و ربیعی را برای اجرای تاکتیک‌هایشان باز گذاشت.شرایط خوب زمین فولادشهر در حالی است که آن سوی شهر اصفهان و با فاصله ۴۰ دقیقه‌ای از این ورزشگاه، چمن نقش‌جهان وضعیت کاملا متفاوتی دارد. چمن نقش‌جهان زرد و در برخی قسمت‌ها، تُنک شده است. موضوعی که هفته قبل اعتراض تراکتوری‌ها را هم به همراه داشت. 

گلایه از وضعیت چمن نقش‌جهان محدود به رقبا نبود و حتی مورایس و رامین رضاییان هم به آن معترض شدند. مورایس دیشب در نشست خبری بار دیگر چمن را مقصر مصدومیت محمد کریمی عنوان کرد که این هافبک تاثیرگذار را در هفته‌های سرنوشت‌ساز از ترکیب سپاهان دور کرده است.مدیران سپاهان از مدیر چمن‌های این باشگاه گرفته تا مهدی سلیمی سرپرست تیم وضعیت چمن نقش جهان را ناشی از آب‌وهوای گرم این روزها می‌دانند و در پاییز این مشکل برطرف خواهد شد. آن‌ها می‌گویند علیرغم تلاش‌ها و محافظت‌های آن‌ها چمن نقش‌جهان به این شکل درآمده است. سوال اصلی از مدیران سپاهان اما اینجاست که چطور در همان گرمای اصفهان، باشگاه همشهری‌شان توانسته از چمن فولادشهر با این کیفیت مراقبت کند؟ موضوعی که نشان می‌دهد گرما لااقل دلیل کافی برای وضعیت نامناسبی که زمین نقش‌جهان دارد نیست و احتمالا موارد دیگری که سپاهانی‌ها ترجیح داده‌اند درباره آن سکوت کنند هم در میان است.شاید یکی از دلایل اصلی کیفیت بالای تقابل سپاهان و ذوب‌آهن، همین چمن یکدست و کم‌ارتفاع فولادشهر بود. این در حالی است که نقش‌جهان هفته بعد میزبان تقابل حساس سپاهان و استقلال خواهد بود و شاید یکی از مصاف‌های مهم لیگ بیست‌وسوم مثل دیدار سپاهان-تراکتور، تحت تاثیر چمن بی‌کیفیت فعلی نقش‌جهان قرار بگیرد.

کدخبر: 171525 تاریخ انتشار