مهدی طارمی در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات، امیدوار به انعطاف پورتو است و عیسی آل‌کثیر، می‌خواهد هر چه زودتر، دوباره در لیگ برتر به میدان برود.

به گزارش منیبان، تکلیف چند مهره سرشناس و بلاتکلیف فوتبال ایران، در روزهای اخیر مشخص شد. سردار آزمون به رم رفت، سعید عزت‌اللهی در وایله باقی ماند، سامان قدوس به برنتفورد برگشت و یاسین سلمانی، با پرسپولیس قرارداد بست. با این شرایط، فقط 6 بازیکن سرشناس، هنوز منتظر انتخاب تیم آینده‌شان هستند. بازیکنانی که بعضی از آن‌ها با هیچ تیمی قرارداد ندارند و بعضی دیگر، با وجود داشتن قرارداد بدشان نمی‌آید فصل جدید را در تیمی متفاوت به میدان بروند.

سنگ بزرگ پورتو

آقای گلی در فصل گذشته لیگ پرتغال، باعث شد مهدی طارمی در نقل و انتقالات کانون توجهات زیادی باشد. مبلغ درخواستی عجیب پورتو اما، اجازه جدایی به این مهاجم ایرانی را نداد. پورتو برای طارمی 31 ساله که فقط یک سال از قراردادش باقی مانده، 30 میلیون یورو از مشتریانش طلب کرد. اینتر و تاتنهام، دو مشتری جدی طارمی سراغ دیگر گزینه‌های‌شان رفتند. میلان هنوز، مهاجم تازه‌ای جذب نکرده است. میلانی‌ها مهمترین مشتری فعلی طارمی هستند و مهاجم ایرانی پورتو برای رفتن به ایتالیا، به باشگاهش فشار می‌آورد. زمان زیادی تا پایان نقل‌وانتقالات باقی نمانده و فعلا احتمال ماندن طارمی از جدایی او بیشتر به نظر می‌رسد.

سال سیاه امیر

یک فصل ناکام در پونفرادینا، شرایط امیر عابدزاده را پیچیده کرده است. عابدزاده در فوتبال پرتغال و باشگاه ماریتیمو، اوضاع خوبی داشت. 2 سال قبل، او با رویای حضور در لالیگا، به پونفرادینا در سطح دوم فوتبال اسپانیا پیوست. فصل اول عابدزاده در اسپانیا، خوب پیش رفت اما فصل پیش، آن‌ها با عملکردی ضعیف، به سطح سوم اسپانیا سقوط کردند. عابدزاده هم در طول فصل، گل‌های نسبتا بدی خورد و با پایان لیگ، از پونفرادینا جدا شد. استقلال، جدی‌ترین مشتری عابدزاده بود. مذاکراتی که به نتیجه نرسیدند و عابدزاده همچنان، بدون تیم مانده است. او پس از پایان نقل‌وانتقالات هم می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد، با تیم مورد نظرش قرارداد ببندد.

عارف رفت و برگشت

عارف غلامی و استقلال، این فصل رابطه پرفراز و نشیبی داشته‌اند. غلامی ابتدا، در لیست جواد نکونام نبود و از باشگاه، کنار گذاشته شد. استقلالی‌ها بعد از شکست در خرید مدافعان مورد نظرشان، تغییر موضع دادند و با غلامی پای میز مذاکره نشستند. این بار، غلامی زیر بار مبلغ پیشنهادی استقلال نرفت. غلامی در روزهای اخیر، با باشگاهی ایتالیایی در سری بی، وارد مذاکره شده و حتی شایعه توافق او هم منتشر شده است. استقلالی‌ها اما هنوز امیدوارند بتوانند او را به این باشگاه برگردانند.

کاپیتان‌های بدون تیم

مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، دو کاپیتان تیم ملی در سال‌های اخیر مسیر مشابهی را طی کرده‌اند. هر دوی آن‌ها برای بازی در تراکتور، به ایران برگشتند و بعد از مدت کوتاهی، از این باشگاه جدا شدند. شجاعی فصل پیش بازیکن هوادار بود و دژاگه، برای فولاد بازی می‌کرد. این فصل هر دوی آن‌ها، بدون تیم هستند. دژاگه برای باقی ماندن در فولاد، مذاکراتی با این باشگاه انجام داده و درباره شجاعی، بحث رفتن او از ایران وجود دارد. فعلا هیچکدام از آن‌ها، برنامه‌ای برای خداحافظی از فوتبال ندارند.

تصمیم عیسی

عیسی آل‌کثیر این فصل، به عنوان یکی مهره‌های پر سر و صدای نقل‌وانتقالات به سپاهان پیوست. پرسپولیسی‌ها، قصد تمدید قرارداد آل‌کثیر را داشتند و با این حال، پیشنهاد بهتر سپاهان مسیر این بازیکن را به اصفهان تغییر داد. مبلغ بالای قرارداد آل‌کثیر، باعث شده سپاهان نتواند قرارداد او را ثبت کند. شهریار مغانلو و رضا اسدی، مهره‌های هجومی سپاهان هم عملکرد خوبی در هفته‌های ابتدایی داشته‌اند. ژوزه مورایس علاوه بر این دو نفر، کاوه رضایی را هم در اختیار دارد. در این شرایط، احتمال جدایی آل‌کثیر جدی به نظر می‌رسد. بعید است سپاهان، اجازه خروج او به مقصد دیگر تیم‌های مدعی لیگ را بدهد.

کدخبر: 173072 تاریخ انتشار