کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران برای قضاوت دیدارهای لیگ بیست‌وسوم به چهره‌های کم‌نام‌ونشان اعتماد ویژه‌ای داشته است.

به گزارش منیبان، لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم به پایان کارش در هفته چهارم نزدیک می‌شود؛ هفته‌ای که پایان آن می‌تواند توأمان با تعطیلی احتمالاً یک‌ماهه مسابقات باشگاهی باشد و به نظر می‌رسد که سریال اردوهای تیم‌های امید و بزرگسال ایران باعث خواهد شد تا وقفه زیادی در جریان برگزاری مسابقات لیگ برتر ایجاد شود. در این میان، یکی از موضوعاتی که در 4 هفته ابتدایی به مانند فصول گذشته بسیار از سوی بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها موردتوجه قرار داشت، بحث داوری بود.کمیته داوران پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم ابراز امیدواری کرد که اشتباهات در فصل جدید به حداقل برسد اما نگاهی گذرا به اتفاقات این فصل نشان می‌دهد که نسبت به فصل گذشته رویه چندان تغییری نداشته و اگر شرایط بحرانی‌تر نشده باشد، بهبودی در وضعیت حاصل نشده است. در این میان بررسی کارنامه داورها هم در نوع جالب‌توجه است؛ بررسی‌ای که نشان می‌دهد که کمیته داوران به چهره‌های کمتر شناخته‌شده در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌وسوم اعتماد بیشتری داشته است.

رقابت مویرگی محمدی با زمانی‌ها!

احمد محمدی که شب گذشته مسئولیت قضاوت دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی را برعهده داشت، برای چهارمین هفته پیاپی نامش در بین لیست داوران هفته دیده می‌شود. محمدی در هفته نخست، داور دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین بود. او در هفته دوم در نقش داور چهارم در دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس مسئولیت داشت و در هفته سوم هم در شرایطی مشابه، داور چهارم نبرد تیم‌های مس رفسنجان و شمس‌آذر قزوین بود تا رکوردی جالب‌توجه به نام او در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد.

حسین زمانی و وحید زمانی هم دیگر چهره‌هایی هستند که در هر 4 هفته رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم نام‌شان در فهرست داوران بوده است؛ چهره‌هایی که شاید برای اهالی فوتبال کمتر شناخته‌شده باشند. حسین زمانی تنها قضاوتش به عنوان داور اول را در دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان در هفته دوم انجام داد. او در هفته نخست داور چهارم دیدار ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان بود و در هفته سوم هم در دیدار جنجالی سپاهان اصفهان و استقلال تهران این مسئولیت را برعهده داشت. حسین زمانی شب گذشته در قامت داور چهارم کمکِ احمد محمدی بود و در تیم داوری دیدار گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی حضور داشت.وحید زمانی هم تنها قضاوت خود در قامت داور اول را در لیگ بیست‌وسوم در دیدار جنجالی و پرحادثه ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان انجام داده است. با وجود انجام قضاوت در یک مسابقه به عنوان داور اول، اما او در 3 مسابقه پرسپولیس تهران - آلومینیوم اراک، مس رفسنجان - نساجی مازندران و پیکان تهران و سپاهان اصفهان در نقش داور چهارم مسئولیت داشته و دارد تا نام او هم در بین داوران رکورددار در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم دیده شود.

از رکورد خاص سلطانی تا کار دشوار ناظمی و عرب‌براقی

امیرسامان سلطانی تنها داور لیگ بیست‌وسوم تا پایان هفته چهارم است که سابقه قضاوت هم برای تیم پرسپولیس و هم برای تیم استقلال را دارد. سلطانی در هفته نخست داور نبرد تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود و شب گذشته هم مسئولیت داوری در نبرد تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان را عهده‌دار بود تا از این حیث او رکوردی جالب‌توجه را داشته باشد. اگر چگونگی تقسیم قضاوت دیدارهای دشوار بخواهد بررسی شود، نام کوپال ناظمی و امیر عرب‌براقی در این فهرست جای می‌گیرد.ناظمی هفته نخست جدال حساس گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان را سوت زد و در هفته سوم هم داور دیدار سپاهان اصفهان و استقلال تهران بود که اشتباه بحث‌برانگیز او در صحنه گل سپاهان به نظر می‌رسد باعث دوری چند هفته‌ای او از عرصه قضاوت شود. امیر عرب‌براقی در بین داوران لیگ برتری، تنها داوری است که تا پایان هفته چهارم، 3 ابلاغ قضاوت به عنوان داور اول دریافت کرده است؛ عرب‌براقی در هفته نخست داور دیدار ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان بود که عملکرد خوب او باعث شد تا قضاوت حساس‌ترین تقابل هفته دوم به او سپرده شود.امیر عرب‌براقی در هفته دوم در نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران داوری کرد که در این مسابقه هم نمره قابل‌قبولی گرفت و حالا بعد از یک هفته استراحت، عرب‌براقی شب گذشته (سه‌شنبه) دیدار تیم‌های پیکان تهران و سپاهان اصفهان را سوت زد تا هم دیدارهای دشواری را در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم سوت زده باشد و هم اینکه بیشترین فعالیت به عنوان داور اول را در بین تمامی داوران لیگ بیست‌وسوم به نام خود ثبت کرده باشد.

کدخبر: 173853 تاریخ انتشار