شرکت «متا پلتفرم» در برابر مقررات اتحادیه اروپا که استفاده از شیوه‌های جمع آوری داده سودمند را کاهش داده است، ممکن است یک گزینه اشتراک پولی برای اینستاگرام و فیس‌بوک در اروپا اضافه کند.

به گزارش منیبان، شرکت آمریکایی «متا پلتفرم» در آوریل گفته بود: تبلیغات در اتحادیه اروپا، حداکثر ۱۰ درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. در صورت چنین اقدامی، برای نخستین بار خواهد بود که متا از مدل استاندارد عرضه یک پلتفرم رایگان تحت حمایت تبلیغات، فاصله می‌گیرد.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این شرکت همچنان به عرضه نسخه‌های رایگان و تحت حمایت تبلیغات اینستاگرام و فیس‌بوک در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد. این که آیا این شرکت یک نسخه بدون تبلیغات از این پلتفرم‌ها را عرضه خواهد کرد یا خیر یا این که این نسخه‌ها چقدر هزینه خواهند داشت، هنوز معلوم نیست.

پیشنهاد ویژه

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در شرکت متا نوشت: عرضه نسخه بدون تبلیغات پولی، می‌تواند به رفع نگرانی‌های رگولاتورهای اروپایی کمک کند. گزینه پولی می‌تواند به نفع متا در این منطقه باشد.

نسخه بدون تبلیغات اینستاگرام و فیس‌بوک برای کاربران اروپایی، یکی از قابل توجه‌ترین تفاوت‌ها میان مصرف کنندگان فناوری در اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد بود. متا و سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، وادار شده اند مطابق با مقررات اتحادیه اروپا عمل کنند.

اتحادیه اروپا در ماه مه، شرکت متا را به دلیل انتقال اطلاعات شهروندان اروپایی به سرورهای خود در آمریکا، ۱.۲ میلیارد یورو جریمه کرد. همچنین این شرکت، ۲۶۵ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ برای کوتاهی در جلوگیری از استخراج شماره تلفن کاربران فیس‌بوک و انتشار آنها در اینترنت، جریمه شد.

بر اساس گزارش انگجت، آنو بردفورد، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا به نیویورک تایمز گفت: این نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری به مقررات دیجیتالی اتحادیه اروپا، گردن نهاده اند.

کدخبر: 174353 تاریخ انتشار