در میان سرمربیانی که در تیم جدید مشغول به کار شده‌اند، جواد نکونام توانسته بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارد.

به گزارش منیبان، بازار نقل‌وانتقالات تابستانه در حالی فعالیتش به پایان رسید که یکی از پررفت‌وآمدترین فصل‌ها در زمینه تغییر سرمربی بود؛ به‌طوری‌که در قیاس با هفته پایانی فصل گذشته، 9 تیم تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند تا اکثریت تیم‌های لیگ برتری با شمایلی متفاوت نسبت به لیگ بیست‌ودوم پا به رقابت‌های فصل جدید بگذارند که تغییر و تحولات روی نیمکت 9 تیم، رکوردی جالب‌توجه محسوب می‌شود. پرسپولیس تهران در کنار سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، شمس‌آذر قزوین، استقلال خوزستان و صنعت‌نفت آبادان تیم‌هایی بودند که بدون تغییر نسبت به فصل گذشته کار خود را در لیگ بیست‌وسوم آغاز کردند.فولادی‌ها البته خیلی زود دست به تغییر و تحولات روی نیمکت خود زدند و در پایان هفته سوم، علیرضا منصوریان از سمتش کنار رفت تا سریال تغییرات روی نیمکت تیم‌ها ادامه داشته باشد و فولاد به دهمین تیمی تبدیل شود که در قیاس با فصل گذشته، سرمربی‌اش را تغییر می‌دهد! در پایان هفته چهارم و در شرایطی‌که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به استقبال تعطیلات فیفادی رفته، مقایسه کارنامه سرمربیان تازه‌وارد نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها توانسته‌اند فراتر از حد انتظار ظاهر شوند و تعدادی از آن‌ها هم آنقدر ناموفق بوده‌اند که در یک‌قدمی اخراج قرار گیرند و شاید تعطیلات فیفادی، بهترین فرصت برای آن‌ها باشد تا بتوانند از روزهای بحرانی فاصله گیرند.

شگفتی‌سازی نکونام و حسینی

استقلال روزهای پیش‌فصل بحرانی را پشت سر گذاشت و تصور نمی‌شد که آبی‌پوشان پایتخت بتوانند شروع خوبی در لیگ بیست‌وسوم داشته باشند اما جواد نکونام در اولین روزهای سرمربیگری‌اش در استقلال، عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای گذاشت و توانست 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را به‌دست آورد تا آبی‌پوشان پایتخت در کورس مدعیان بالای جدول باشند. آلومینیوم اراک هم میهمان ناخوانده کورس مدعیان است؛ تیمی که با هدایت مجتبی حسینی توانسته فراتر از حد انتظار نتیجه بگیرد و با 9 امتیاز در جمع 4 تیم برتر جدول است تا حسینی هم در جمع سرمربیان شگفتی‌ساز هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌وسوم قرار گیرد.

اوزونیدیس و کارنامه‌ای فراتر از حد انتظار

مارینوس اوزونیدیس در اولین روزهای تجربه سرمربیگری در فوتبال ایران نشان داده که می‌تواند روزهای خوبی را برای گل‌گهر بسازد. اوزونیدیس از تیم سیرجانی که روزهای کابوس‌واری را در هفته‌های پایانی فصل گذشته با شکست‌های سریالی پشت سر گذاشت، تیمی شکست‌ناپذیر ساخته و با 2 برد و 2 تساوی توانسته کارنامه‌ای فراتر از حد انتظار را از خود به جای بگذارد؛ به‌ویژه آنکه شاکله ترکیب تیم گل‌گهر نسبت به فصل گذشته تغییرات محسوسی داشت اما سرمه‌ای‌پوشان موفق شدند 8 امتیاز مهم را در 4 هفته ابتدایی به‌دست آورند تا با میانگین امتیازی 2، اوزونیدیس بتواند شروعی درخشان در فوتبال ایران داشته باشد.

قابل‌قبول مثلِ رحمتی، فکری و ربیعی

مهدی رحمتی در سومین تجربه سرمربیگری‌اش بعد از شهرخودرو مشهد و آلومینیوم اراک، شروعی قابل‌قبولی داشته و توانسته از 4 مسابقه 5 امتیاز به‌دست آورد. نکته مهم درباره روند نتیجه‌گیری نساجی، تغییر بیش از 70 درصد ترکیب اصلی این تیم نسبت به فصل گذشته است که این مسئله نشان می‌دهد که کارنامه رحمتی را بعد از تعطیلات فیفادی و هماهنگی بیشتر تیمش می‌توان بهتر ارزیابی کرد. محمود فکری هم در بازگشت دوباره‌اش به چرخه سرمربیان لیگ برتری، توانسته روزهای خوبی را برای تیم هوادار رقم بزند و کسب 5 امتیاز در 4 مسابقه برای این تیم تهرانی، رضایت‌بخش است. محمد ربیعی هم در دومین پروژه لیگ برتری‌اش بعد از هدایت مس رفسنجان، فعلاً عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته و با اشاره به اینکه شاگردان او موفق شدند پرسپولیس را متوقف کنند، ذوبی‌ها 5 امتیاز از 4 بازی ابتدایی فصل جدید به‌دست آورده‌اند.

ناامیدکننده مانند الهامی!

مهدی تارتار در ملوان و رسول خطیبی در پیکان روند سینوسی را در هفته‌های ابتدایی فصل جدید داشته‌اند و به نظر می‌رسد که عملکرد آن‌ها باید در هفته پیش‌رو با دقت بیشتری بررسی شود اما در میان سرمربیان تازه‌وارد، ضعیف‌ترین کارنامه را ساکت الهامی از خود به جای گذاشته است؛ به‌طوری‌که الهامی در تیم جدیدش (مس رفسنجان) توانسته از 12 امتیاز ممکن تنها 2 امتیاز به‌دست آورد و همین مسئله باعث شده تا خیلی زود شعارها علیه او روی سکوها در رفسنجان سر داده شود. البته که الهامی امیدوار است که تیمش در تعطیلات فیفادی منسجم‌تر شود و نارنجی‌پوشان بتوانند در ادامه فصل روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و از بحران خارج شوند. با این‌حال در میان سرمربیان تازه‌وارد، الهامی نزدیک‌ترین گزینه به درهای خروجی است و ادامه روند ضعیف نتیجه‌گیری‌اش در مس رفسنجان می‌تواند خیلی زود پایان کار این سرمربی باتجربه را در این تیم رقم بزند!

کدخبر: 174710 تاریخ انتشار