رضا اسدی برای دومین‌بار در فصل جاری ناکام در گلزنی از روی نقطه پنالتی بود تا ژوزه مورایس احتمالاً تصمیم خود را درباره پنالتی‌زن اول سپاهان تغییر بدهد.

به گزارش منیبان، سپاهان پنالتی‌گیرترین تیم فصل جدید رقابت‌های باشگاهی محسوب می‌شود؛ تیمی که هم در مسابقات لیگ برتر و هم در بازی‌های دوستانه تبحر ویژه‌ای در کسب پنالتی دارد اما در نقطه مقابل کارنامه خوبی را شاگردان ژوزه مورایس نتوانسته‌اند از خود به جای بگذارند و بهره‌وری حداکثری را از ضربات پنالتی به‌دست آمده نداشته‌اند تا احتمالاً طی هفته‌های پیش‌رو سرمربی پرتغالی به سراغ تغییر و تحولات در این زمینه برود و احتمال تغییر پنالتی‌زن اول سپاهان وجود دارد.رضا اسدی، شهریار مغانلو، رامین رضاییان و رضا شکاری از جمله بازیکنان حاضر در اردوی سپاهان هستند که توانایی ویژه‌ای در نواختن ضربات پنالتی دارند. فصل گذشته که مغانلو و رضاییان در تیم اصفهانی حضور داشتند، اولویت با پنالتی‌زدن رامین رضاییان بود اما با توجه به حضور شهریار مغانلو در کورس آقای گلی، شرایط به سود این مهاجم باتجربه تغییر کرد. تصور می‌شد با توجه به موفقیت مغانلو در مسیر گلزنی از روی نقطه پنالتی، او در فصل جدید هم پنالتی‌زن اول سپاهان باشد اما این‌گونه نشد.

2 پنالتی که اسدی هدر داد

ژوزه مورایس باتوجه به فعالیت‌های سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تصمیم گرفت تا پنالتی‌زن اول تیمش را تغییر بدهد و رضا اسدی را به عنوان پنالتی‌زن جدید طلایی‌پوشان اصفهانی معرفی کرد؛ آن‌هم در حالی‌که اسدی فصل گذشته از 12 گلی که در لیگ برتر و جام حذفی به‌ثمر رساند، توانست 3 گل خود را از روی نقطه پنالتی بزند و همین تبحر ویژه او در گلزنی از روی نقطه پنالتی باعث شد تا این مهاجم باتجربه به عنوان پنالتی‌زن اول سپاهان در فصل جدید انتخاب شود.اسدی که با 4 گل زده بهترین گلزن لیگ بیست‌وسوم هم محسوب می‌شود و تنها بازیکن در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر است که در 4 هفته موفق به گلزنی شده، در فصل جدید توانسته 2 بار پشت ضربه پنالتی با پیراهن سپاهان بایستد. اولین پنالتی او در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن به گل تبدیل شد اما در هفته سوم و جدال با استقلال، اسدی موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی نشد و ضربه او را حسین حسینی مهار کرد که در ریباند مهاجم طلایی‌پوشان اصفهانی موفق به گلزنی شد.رضا اسدی که به واسطه کمبود بازیکن در فهرست سپاهان برای انجام دیدار دوستانه مقابل زنیت روسیه، اردوی ملی را ترک کرد و به جمع شاگردان ژوزه مورایس پیوست، در جریان شکست 4 بر یک تیمش مقابل حریف روسی، تنها یک‌بار توانست در قامت گل‌ساز بدرخشد. اسدی این فرصت را داشت تا بتواند برابر زنیت گلزنی هم کند اما ضربه پنالتی او جایی در چارچوب دروازه حریف روسی نداشت و همین مسئله باعث شد تا از میان 3 پنالتی که سپاهان در فصل جدید (در لیگ برتر و بازی‌های دوستانه بین‌المللی) به‌دست آورده، 2 پنالتی را رضا اسدی هدر داده و تنها یک‌بار مستقیماً از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده باشد!

مغانلو و رضاییان به چرخه پنالتی‌زن‌ها بر می‌گردند؟

سپاهانی‌ها فصل گذشته براساس آمار و ارقام در 4 مسابقه صاحب 5 ضربه پنالتی شدند. اولین پنالتی طلایی‌پوشان در دوئل با هوادار تهران در دور رفت اتفاق افتاد که رامین رضاییان موفق به گلزنی شد. بعد این مسابقه، در مصاف با استقلال در دور برگشت، شاگردان ژوزه مورایس صاحب ضربه پنالتی شدند که در واپسین ثانیه‌های بازی، رامین رضاییان موفق به گلزنی شد تا تبحر ویژه خود در گلزنی از روی نقطه پنالتی را نشان بدهد. در بازی برگشت مقابل هوادار، شاگردان مورایس 2 بار صاحب ضربه پنالتی شدند.شهریار مغانلو در دقیقه 13 پنالتی به‌دست آمده برای تیمش را به گل تبدیل کرد و سپس در ادامه، رامین رضاییان ناکام در گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 32 بود تا مغانلو به جای رضاییان پنالتی‌زن اول سپاهان شود؛ به‌طوری‌که او در دوئل با پیکان تهران و در جریان برتری 5 گله طلایی‌پوشان، یکی از 5 گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. با این اوصاف، سپاهانی‌ها فصل گذشته در لیگ برتر صاحب 5 ضربه پنالتی شدند که 4 ضربه آن‌ها به گل تبدیل شد اما شرایط در فصل جدید متفاوت بوده و عدم موفقیت آن‌ها در بهره‌وری از ضربات پنالتی مشهود است. در این شرایط به نظر می‌رسد که احتمالاً ژوزه مورایس به سراغ تغییر و تحولات در انتخاب پنالتی‌زن اول تیمش خواهد رفت و احتمال جانشینی شهریار مغانلو به جای رضا اسدی وجود دارد.

کدخبر: 175488 تاریخ انتشار