شمار تعداد قهرهای یحیی گل محمدی هم از دست هواداران در رفته هم اهالی رسانه!

به گزارش منیبان؛ دوباره همان داستان کهنه. همه‌‌چیز از زمانی شروع شد که رسانه‌ها خبر دادند یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس بعد از بازی با گل گهر سیرجان و اهدای سوپرجام به سرخپوشان، در تمرینات این تیم حاضر نشده است. گل محمدی در همان مصاحبه تلویزیونی بعد از بازی هم گلایه هایش را از شرایط را اعلام کرد. موضوع اما زمانی جالب‌تر شد که یک رسانه خبر قطعی فسخ قرارداد یحیی گل‌محمدی را زد و سپس بی‌سروصدا آن را عوض کرد!

در شرایطی که تحلیل‌ها در مورد عدم‌حضور گل محمدی در تمرینات پرسپولیس ادامه داشت، یک سایت پربیننده ورزشی تیتر زد: «فوری؛ یحیی گل‌محمدی قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد.» به این ترتیب خبر به سرعت در سایر رسانه‌ها و محافل ورزشی انعکاس یافت و برخی حتی سراغ گزینه‌های باشگاه برای جانشینی این مربی رفتند! با این حال مسئولان سازمان لیگ خبر فسخ قرارداد گل محمدی را تکذیب کردند و گفتند چنین درخواستی از سوی سرمربی سرخ‌ها به دست‌شان نرسیده است. در نتیجه سایت مورد نظر هم تیتر خبرش را تغییر داد و نوشت: «فوری؛ یحیی گل محمدی در آستانه فسخ قرارداد با پرسپولیس». اینکه یحیی سر تمرین حاضر نشده و ممکن است قراردادش را فسخ کند، خبری بود که از همان ساعات اولیه صبح منتشر شد و روشن نیست اطلاع‌رسانی فوری در مورد آن چه معنایی می‌تواند داشته باشد! به هر حال هواداران پرسپولیس به اندازه موهای سرشان خبر جدایی احتمالی یحیی را شنیده‌اند که تا‌کنون هرگز محقق نشده است. به این ترتیب عجیب نیست که آنها موضوع را چندان جدی تلقی نکنند و تنها زمانی واکنش نشان بدهند که این جدایی واقعا اتفاق افتاده باشد. طبیعتا ما حدس و گمان خاصی در مورد سرنوشت یحیی نداریم، اما با توجه به تجارب قبلی بعید است این بار هم موضوع جدی باشد و چه بسا گل‌محمدی به‌زودی به تمرینات برگردد.

پیشنهاد ویژه

دبل های یحیی، بلای جان پرسپولیس

آیا شما موافق رفتار یحیی هستید؟ نظرات در این مورد متفاوت است، اما یک چیز مسلم و قطعی به‌نظر می‌رسد؛ اینکه موفقیت‌ های یحیی باعث افزایش اعتماد به نفس او و استفاده از حربه قهر و تهدید به استعفا شده است. گل محمدی در لیگ سال گذشته دوگانه گرفت و در مسیر تصاحب هر دو جام هم از رقبای بسیار قدرتمندی همچون سپاهان و استقلال عبور کرد. او رقیب سنتی را در 2 بازی پیاپی با فاصله کوتاه در دور برگشت لیگ و فینال جام حذفی شکست داد و یکی از 3 ‌دبل تاریخ پرسپولیس را رقم زد. اینها موفقیت‌ های کمی نبودند و بدیهی است که سرمربی قرمزها را در موضع برتر قرار می‌دهد. بنابراین برای مدیران چاره ای غیراز تمکین در برابر خواسته‌ های او باقی نمی‌ ماند، چون پرسپولیس در شرایط فعلی پول تغییر سرمربی را ندارد اما این همه داستان نیست. اوضاع رضا درویش هم چندان رو به راه نیست. درویش، مدیرعامل پرسپولیس که در جریان جذب مهاجم هم بد عمل کرد و به‌خاطر حواشی استقبال از رونالدو نیز پایگاه چندان محکمی بین هواداران ندارد، پس این بار توپ همچنان هم در زمین یحیی نیست و هواداران پرسپولیس معتقدند درویش مکلف است خواسته‌های سرمربی تیمش را اجابت کند. همانطور هم که گفته شد هواداران پرسپولیس هم چندان دل خوشی از قهرهای یحیی ندارند ولی خب عملکرد رضا درویش هم به گونه ای نبوده که باعث شود آنها دفاع مطلق از مدیریت داشته باشند.

یحیی در راه بیرانوند!

با وجود اینکه گل محمدی به تمرینات پرسپولیس برگشته و باشگاه هم رسما اعلام کرد با استعفای او مخالفت کرده ولی گل محمدی ادعا کرده به خاطر پرداخت نشدن پاداش ها و آپشن ها دیگر قراردادی با باشگاه پرسپولیس ندارد. رفتار این روزهای گل محمدی شما را یاد چه کسی می اندازد؟ همین چند ماه پیش بود که علیرضا بیرانوند در اقدامی جنجالی اعلام کرد قراردادی با باشگاه پرسپولیس ندارد و به همین دلیل پای میز مذاکره با استقلال نشست. آخر سر هم قراردادی تپل با پرسپولیس بست و به هرآنچه می خواست رسید. حالا هم گل محمدی دقیقا پا جای پای بیرانوند گذاشت هرچند که خود یحیی هم ید طولایی در قهر کردن و امتیاز گرفتن دارد. اقدام جنجالی یحیی با یک‌سری بازی رسانه‌ای باعث شد توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به اعتقاد خیلی‌ها دروازه‌بان پرسپولیس بابت آن اقدامش و در ادامه مذاکره با باشگاه استقلال تا حد زیادی محبوبیتش را زیرسوال برد اما خود او همچنان اعتقاد دارد که هیچ یک از کارهایش اشتباه نبوده، حتی اگر پسرش به‌خاطر آن کارها او را تهدید به خودکشی کرده باشد (با استناد به حرف‌های خود بیرو). آنچه درظاهر پیداست گل ‌محمدی به‌خاطر عدم دریافت 15 درصد از قراردادش که جزء آپشن‌ها بوده، قهر کرده است اما دو مورد دیگر را هم می‌شود به آن ربط داد؛ ابتدا دفاع او از شاگردانش در مقابل بدقولی باشگاه در پرداخت آپشن‌های فصل پیش و مورد دیگر بحث عدم ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی رضا درویش به گل‌محمدی که در هر دو مورد می‌توان به سرمربی پرسپولیس بابت اقدامی که انجام داده، حق داد. از این جهت که هیچ سرمربی‌ای دوست ندارد تمرکز شاگردانش روی مسائل مالی باشد و این مساله روی تمرینات و بازی‌های او تاثیر مستقیم دارد. درخصوص موضوع تمدید قرارداد هم مطمئنا هواداران پرسپولیس حق را به یحیی می‌دهند؛ چراکه او عملکرد خوبی در تیمش داشته و مستحق ماندن در پرسپولیس است. اما اینکه سرمربی به‌خاطر عقب افتادن 15 درصد قراردادش که آن هم آپشن بوده 5 بار به باشگاه نوتیس دهد، از آن کارهایی است که فقط امثال بیرانوند انجام می‌دهند. به‌هرحال برای مربی که خودش را همیشه حامی مردم معرفی کرده خوب نیست که به خاطر 15 درصد قرارداد به این شکل جنجال به پا کند.

آقای قهر!

 مطمئنا اقدامی که یحیی طی روزهای اخیر انجام داد تا مدت‌ها در ذهن هواداران تیمش خواهد ماند. درواقع در آینده در مورد یحیی به این شکل قضاوت خواهد شد که او همان مربی‌ای است که وقتی 15 درصد قراردادش عقب افتاد، باشگاه را تهدید به فسخ قرارداد کرد و 5 بار به باشگاه نوتیس داد. درحالی‌که پرسپولیس مربی‌ای مثل برانکو ایوانکوویچ داشت که با وجود بهترین کارنامه، یک ‌سال حقوقش را از باشگاه نگرفت اما صدایش در نیامد، چه برسد به اینکه بخواهد به باشگاه نوتیس دهد و تهدید به فسخ قرارداد کند. شاید بتوان گفت یحیی با این اقدام آینده خودش را در پرسپولیس به‌نوعی در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. مخصوصا اینکه درویش و مشاورانش چندان تمایل به حفظ او نداشتند و رویای بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس را در ذهن دارند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این اقدام یحیی یا بهتر است بگوییم بیرانوندبازی او درنهایت به‌ضرر یحیی و تیمش خواهد بود یا اینکه خلاف آن اتفاق خواهد افتاد اما به نظر می رسد پرسپولیسی ها در دادن لقب به گل محمدی باید تجدید نظر کنند و او را سلطان قهرهای منظم بدانند.

کدخبر: 181168 تاریخ انتشار