تیم ملی فوتبال ایران مقابل اردن نتیجه خوبی گرفت اما قلعه‌نویی و کادرش در نیمه دوم تاثیر مثبتی روی تیم ملی نگذاشتند و تیم ملی تحت تاثیر نمایش اردنی‌ها قرار داشت.

​به گزارش منیبان، تیم ملی ایران در اولین بازی‌اش در تورنمنت چهارجانبه اردن با نتیجه 3 بر تیم ملی اردن را شکست داد. با پیروزی بر تیم میزبان، حالا تیم ملی باید برای قهرمانی در این تورنمنت چهارجانبه روز دوشنبه با تیم ملی قطر که کارلوس کی‌روش را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند مبارزه کند. اگرچه پیروزی با اختلاف دو گل مقابل تیمی که همیشه ایران را به دردسر انداخته است نتیجه بدی نیست اما واقعیت این است که نمایش تیم ملی به ویژه در نیمه دوم همه فوتبالدوستان ایرانی را نگران کرد. تیم ملی که با تصمیم امیر قلعه‌نویی در نیمه اول با همه ستاره‌های بزرگش وارد زمین شده بود خیلی زود دو گل زد تا برتری‌اش را به حریفِ معمولا دردسرساز دیکته کند اما در نیمه دوم مسابقه شکل متفاوتی داشت. بازیکنان اردن بهتر بازی می‌کردند و به نظر می‌رسد با تشخیص مربیانشان، روی حمله از جناح راست خودشان و جناح چپ ایران تمرکز کرده‌ بودند. از طرفی ضعف در خط دفاعی ایران هنوز وجود داشت. اردنی‌ها آنقدر روی این تاکتیک اصرار کردند تا بالاخره موفق شدند روی یکی از حملات‌شان از سمت راست به گل برسند. آنها از ناهماهنگی بین شجاع خلیل‌زاده و احسان حاج صفی در سمت چپ و همچنین فضای بین دو مدافع میانی ایران استفاده کردند و به گل اول رسیدند.

البته تیم ملی ایران در نیمه دوم تغییر چندانی هم نداشت. قلعه نویی فقط 3 بازیکن را تعویض کرد. به نظر می‌رسید او برای حفظ نتیجه تصمیم گرفته بازیکنان اصلی‌اش را در زمین حفظ کند. نکته عجیب این بود که کادر فنی تیم ملی علیرغم این که تمرکز و فشار اردنی‌ها روی سمت چپ خط دفاع ایران را دید اما هیچ تصمیمی برای تغییر یا تقویت آن منطقه از تیمش نکرد و همین مساله منجر به پنالتی برای اردن شد. باز هم از خوش‌شانسی ایران بود که پنالتی اردن تبدیل به گل نشد و مهرداد محمدی توانست در یک غافلگیری گل سوم ایران را بزند و خیال همه را از پیروزی تیم ملی راحت کند.با وجود این پیروزی اما تقریبا هیچ کارشناس و فوتبالدوست منصفی نبود که نگران تیم ملی نشود. جریان بازی در نیمه دوم که نیمه مربیان است و طبیعتا باید شاهد «ردپای مربیان» در آن باشیم کاملا به سود اردن پیش رفت. در فرصت کوتاهی که تا شروع جام ملت‌های آسیا داریم قلعه‌نویی باید بیشتر روی کار تدافعی و ساختار دفاعی تیم ملی کار کند. تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها، رقبای قدرتمندتری مثل عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا دارد و اگر قرار باشد تیم ملی به همین شکل دفاع کند مطمئنا شانسی برای فتح جام نخواهد داشت.

کدخبر: 181169 تاریخ انتشار