الدبا برای اعضای خانواده‌اش دستبندهای رشته‌ای آبی خرید و آنها را دور هر دو مچ دست بسته بود تا اگر اتفاقی افتاد بتوان اجساد آنها را شناسایی و در گورهای بی‌نام و نشان دفن نکرد.

به گزارش منیبان، رویترز نوشت: خانواده «الدبا» تلاش کرده اند تا در جریان شدیدترین بمباران غزه از سوی اسرائیل، خطر کشته شدن و گمنام ماندن را کاهش دهند. علی الدبا، 40 ساله و پدر خانواده می‌گوید: اجساد را دیده است که در اثر بمباران از هم جدا شده و قابل شناسایی نیستند. به همین خاطر تصمیم گرفته خانواده اش را تقسیم کند تا از مرگ همه آنها در یک حمله هوایی جلوگیری کند. همسرش لینا، 42 ساله، دو پسر و دو دخترشان را در شهر غزه در شمال نگه داشته و او با سه فرزند دیگر به خان یونس در جنوب نقل مکان کرده است.

الدبا گفت: برای بدترین شرایط آماده می شود. او برای اعضای خانواده اش دستبندهای رشته ای آبی خرید و آنها را دور هر دو مچ دست بسته بود تا اگر اتفاقی افتاد بتوان اجساد آنها را شناسایی و در گورهای بی نام و نشان دفن نکرد.

گفتنی است به دلیل شرایط غیرعادی و بمباران‌های شدید و وحشیانه اسرائیل، دفن دسته جمعی توسط روحانیون مسلمان محلی مجاز شده است. قبل از دفن، پزشکان تصاویر و نمونه خون مردگان را نگه می دارند و به آنها شماره می دهند.

منبع: شفقنا

کدخبر: 183575 تاریخ انتشار