یکی از اتفاقات جنجالی روز جمعه، موضع‌گیری مسئولان تیم امید و باشگاه پرسپولیس علیه یکدیگر بود.

به گزارش منیبان، تیم امید ایران بعد از تشکیل دوباره، در دوره کوتاه فعالیتش عملکردی ناامیدکننده داشت؛ به‌طوری‌که هم در مسیر رسیدن به دور پایانی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 آسیا ناموفق بود و نتوانست برای کسب سهمیه المپیک با سایر رقبای آسیایی خود رقابت کند و هم در بازی‌های آسیایی هانگژو، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و ناکام در رسیدن به جمع 4 تیم برتر رقابت‌ها بود. بعد از ناکامی‌های به‌ثبت رسیده، موجی از انتقادات علیه کادرفنی تیم امید به‌ویژه رضا عنایتی به راه افتاد.عنایتی که جزو سرمربیان جوان و تازه‌کار فوتبال ایران محسوب می‌شود، امروز (جمعه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی نسبت به چرایی ناکامی تیم امید در مسابقات اخیر واکنش نشان داد و گلایه‌های خود را نسبت به کمبودهای تیمش مطرح کرد. نکته جالب‌توجه و خبرساز اظهارات رضا عنایتی، مرتبط با تعامل کادرفنی تیم امید و باشگاه پرسپولیس بود که در این‌باره، عنایتی علیه کُنِش سرخ‌ها موضع‌گیری کرد و در صحبت‌های خود از مسئولان این باشگاه به دلیل عدم همکاری با تیم امید گلایه کرد. جالب آنکه بعد از اظهارات عنایتی، پرسپولیسی‌ها نسبت به صحبت‌های او واکنش نشان دادند و موضع‌گیری تندی علیه صحبت‌های سرمربی تیم امید داشتند.

از پرسپولیسی‌ها تشکر نمی‌کنم چون به ما بازیکن ندادند!

رضا عنایتی که از اکثریت تیم‌های لیگ برتری به دلیل همکاری‌شان با تیم امید قدردانی کرد، در صحبت‌های خود درباره تیم پرسپولیس گفت: «جا دارد تشکر زیادی از تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال، پیکان، فولاد، مس رفسنجان، گل‌گهر و شمس آذر داشته باشم. پرسپولیس به ما بازیکن نداد که از این تیم تشکر کنم، ولی از کل تیم‌های لیگ تشکر می‌کنم مربی بدنساز من، سلمانی را 15 تا 20 روز در کمپ نگه داشت و هر روز با او تمرین می‌کرد. قرار نبود یاسین به پرسپولیس برود و اتفاقاتی افتاد که این انتقال انجام شد».

سرمربی تیم امید ایران درباره توافقات انجام شده برای حضور سلمانی در تیم امید توضیح داد: «محمد عمری تنها بازیکنی بود که مطابق شرایط موجود می‌توانستیم از پرسپولیس بگیریم. من به هیچ بازیکنی نمی‌گویم به تیمی برود یا نرود و به سلمانی هم چیزی در این‌باره نگفتم. تماسی از باشگاه پرسپولیس برقرار شد و فقط گفتم سلمانی در لیست هانگژوی ما و کاپیتان تیم امید است. حتی توافق ضمنی هم گرفتم. من با یحیی گل‌محمدی صحبت کردم. درباره وضعیت محمد عمری هم با گل‌محمدی حرف زدم. او ابتدای فصل دقایق کمتری در ترکیب پرسپولیس به میدان می‌رفت و خواهش کردم سلمانی و عمری به ما اضافه شوند تا با تمام قوا به هانگژو برویم».

عنایتی همچنین در اظهارات خود، نسبت به بازگشت بازیکنان پرسپولیس به اردوی این تیم واکنش نشان داد و گفت: «وقتی بازیکنان محترم پرسپولیس به هانگژو آمدند، اصلاً در جریان نبودم که برای بازگشت توافق کرده‌اند؛ چون دلیلی نمی‌دیدم بازیکن فقط مقابل مغولستان بازی کند و بازگردد. مسیری طولانی بین هانگژو و قطر (میزبان دیدار الدحیل - پرسپولیس) وجود داشت. وقتی سه بازیکن پرسپولیس به اردوی ما در هانگژو اضافه شدند، در بازی اول به آن‌ها بازی ندادم. سلامتی بازیکن برای ما از همه چیز مهم‌تر است و خودم را مدیون نمی‌کنم که به بازیکنان فشار بیاورم».

پرسپولیس اشتباه کرد که با تیم امید همکاری داشت!

حسین بادامکی که به تازگی در نقش سرپرست معاونت ورزشی باشگاه پرسپولیس منصوب شده، با گلایه از صحبت‌های عنایتی گفت: «با توجه به آنچه در این برنامه مطرح شد، باشگاه پرسپولیس یک اشتباه مرتکب شد و آن نیز همکاری با تیم امید بود. پرسپولیس برای این همکاری بها داد و حالا هم مورد هجمه است. سکوت فدراسیون فوتبال در قبال اظهارات مطرح شده یک پیام برای باشگاه‌ها و تیم‌ها خواهد داشت. اگر با فدراسیون و تیم‌های ملی همکاری نکنید یک مشکل دارید و اگر همکاری کنید هزار و یک مشکل. اگر همکاری نکنید و بازیکن به تیم ملی ندهید مورد انتقاد قرار می‌گیرید».

بادامکی با اشاره به مصدومیت یاسین سلمانی گفت: «پرسپولیس برای رفت‌وآمد این بازیکنان هزینه کرد. هزینه سنگین‌تر این بود که یاسین سلمانی تحت این فشارها رباط صلیبی داد. بازیکنی که جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های سرمربی تیم ما داشت و یکی از خریدهای استراتژیک باشگاه بود. پرسپولیس این بها را برای همکاری به فدراسیون و تیم ملی داد. نتیجه‌اش این که یک بازیکن ارزشمند را ندارد و این در امتیازگیری در لیگ برتر و همچنین عملکرد در لیگ قهرمانان اثرگذار خواهد بود. این رفتار با پرسپولیس کاملاً غیرمنصفانه است. طبیعی است که از فدراسیون فوتبال و شخص آقای مهدی تاج این انتظار را داریم که نسبت به اعاده حیثیت پرسپولیس پس از این اظهارات وارد عمل شوند».

چرا که از تیمی که بازیکنانش را نداد، تمام قد دفاع شود؟

سرپرست معاونت ورزشی باشگاه پرسپولیس همچنین نسبت به عدم حضور بازیکنان سپاهان در تیم امید موضع گرفت و گفت: «احترام به تیم ملی این بود که امروز در جایگاه سرمربی تیم ملی صحبت می‌کردند و نه در جایگاه بازیکن سابق و هوادار تیم رقیب پرسپولیس. این باشگاه و تیم و عوامل آن باید به خاطر همکاری با تیم ملی شماتت شوند و بعد از تیمی که بازیکنانش را نداد، تمام قد دفاع شود؟ می‌گویند آن تیم بازی آسیایی داشت! مگر پرسپولیس نداشت؟ یکی از تیم‌ها هم که از خدا خواسته بود بازیکن بدهد تا بازی‌هایش در لیگ فعلاً برگزار نشود تا از بحران خارج شوند».

حسین بادامکی در بخش پایانی صحبت‌هایش از عدم عذرخواهی رضا عنایتی بابت نتایج تیم امید گلایه کرد و توضیح داد: «من که در آن مقطع در پرسپولیس مسئولیت نداشتم، ولی خوب می‌دانم یحیی گل‌محمدی بعد از آسیب‌دیدگی‌ها در بازی با النصر چه شرایط سختی داشت و با این وجود بازیکنان را به تیم ملی داد و این بازیکنان هم در ازبکستان و هم در چین بازی کردند. در این میان سرمربی تیم به خاطر تمام ناکامی‌ها، یک عذرخواهی ساده هم نکرد. تناقض‌های موجود در اظهارات صورت گرفته و اتفاقات روی داده به خوبی همه چیز را برای جامعه فوتبال روشن می‌کند».

کدخبر: 183775 تاریخ انتشار