جواد نکونام بهترین عملکردی که یک مربی در ۷ بازی نخست مربیگری در لیگ برتر در استقلال داشته را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش منیبان، پیروزی استقلال برابر آلومینیوم اراک عملکرد تحسین‌برانگیز استقلال در این فصل را بهتر از قبل کرد. حالا این تیم پس از ۷ بازی موفق به کسب ۱۸ امتیاز شده است. جواد نکونام که در این فصل هدایت استقلال را بر عهده گرفت، به خوبی اهمیت شروع خوب فصل را می‌دانست و بسیار سریع توانست ایده‌های تاکتیکی خود را در استقلال پیاده کند. این مربی در شرایطی توانست در ۷ بازی نخست مربیگری خود در استقلال ۱۸ امتیاز به‌دست آورد که هیچ‌کدام از مربیان قبلی استقلال در لیگ برتر موفق به ثبت چنین آماری نشده بودند.

نکونام بالاتر از قلعه‌نویی و ساپینتو

جواد نکونام چهاردهمین مربی است که در لیگ برتر حداقل ۷ بازی در استقلال مربیگری کرده و همان‌طور که اشاره شد هیچ‌کدام از ۱۳ مربی قبلی نتوانسته بودند ۱۸ امتیاز کسب کنند. پس از جواد نکونام، صمد مرفاوی بهترین شروع را در استقلال داشت. این مربی که در لیگ ششم استقلال را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی تحویل گرفت، در ۷ بازی اول خود به 4 پیروزی و ۳ تساوی رسید و استقلال را ۱۵ امتیازی کرد.امیر قلعه‌نویی هم که در لیگ سوم کار خود را به عنوان سرمربی در استقلال آغاز کرد، توانست در ۷ بازی نخست 14 امتیاز کسب کند. ریکاردو سا پینتو سرمربی فصل قبل استقلال هم از جمله مربیانی بود که خیلی زود توانست بر اوضاع فنی تیم مسلط شود و در ۷ بازی ۱۴ امتیاز به‌دست آورد ولی حالا نکونام توانسته عملکردی بهتر از همه این مربیان داشته باشد.

برابری با رکورد بهترین شروع استقلال

استقلال در شرایطی پس از ۷ بازی به ۱۸ امتیاز رسید که تنها یک‌بار موفق به خلق چنین آماری شده بود. این تیم در لیگ چهاردهم پس از ۷ بازی ۱۸ امتیاز داشت و با تفاضل گل 9+ صدرنشین لیگ بود. استقلال در این فصل کارنامه مشابهی داشته و تنها تفاضل گل این تیم 7+ است. استقلال در لیگ چهاردهم پس از شروع طوفانی نتوانست در ادامه فصل روزهای خوب خود را ادامه دهد ولی طرفداران استقلال امیدوارند در این دوره پایانی متفاوت نسبت به لیگ چهاردهم داشته باشند.

کدخبر: 183776 تاریخ انتشار