در کنار شکایت دو باشگاه پرسپولیس تهران و آلومینیوم اراک از استقلال، گفته می‌شود کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی هم علیه باشگاه تراکتور تبریز شکایت کرده است.

به گزارش منیبان، بیست‌وسومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به نقطه پایان کارش در هفته هشتم رسید که در این فصل از رقابت‌ها، در کنار حواشی فوتبالی و اتفاقاتی که در درون مستطیل سبز رخ می‌دهد، فوتبال ایران حواشی مدیریتی پرشماری را هم داشته و وضع قوانین جدید در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه باعث شده تا پرونده‌های پرشماری هم در کمیته انضباطی علیه باشگاه‌های مختلف شکل گیرد که در این میان، کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی هم نقش پررنگی در این اتفاقات داشته و دارد.کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال براساس گزارشات واصله از سوی کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی در طول 3-2 ماه گذشته احکام جنجالی را صادر کرده است که مهم‌ترین آن، کسر 4 امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس بوده است. البته که طلایی‌پوشان در کنار کسر 4 امتیاز، 40 میلیارد تومان هم جریمه شدند و پرسپولیسی‌ها هم محکوم به پرداخت 10 میلیارد تومان شده‌اند که با توجه به درخواست تجدیدنظر از سوی دو باشگاه، هر دو پرونده در کمیته استیناف در حال بررسی است.

شکایت باشگاه‌ها هم بازهم رد خواهد شد؟

پیشنهاد ویژه

باشگاه‌های پرسپولیس تهران و آلومینیوم اراک در روزهای گذشته موضع‌گیری‌های پرشماری علیه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال داشتند و هر دو باشگاه رسماً شکایت خود را در کمیته انضباطی به‌ثبت رسانده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌ها معتقدند که با همراهی کادرفنی و بازیکنان و اصلاح قرارداد اکثریت اعضای تیم، باشگاه استقلال سقف بودجه را رعایت کرده و تخلفی از سوی آن‌ها انجام نشده است. پیشتر باشگاه‌های تراکتور تبریز، سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک علیه باشگاه پرسپولیس شکایت کرده بودند که به دلیل عدم ارائه مستندات کافی، شکایت‌ها رد شد.مسئولان 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز و پیکان تهران هم علیه باشگاه سپاهان اصفهان در کمیته انضباطی شکایت خود را به‌ثبت رسانده بودند که در شرایطی مشابه پرونده باشگاه پرسپولیس، شکایت این 4 باشگاه هم به دلیل عدم ارائه مستندات کافی رد شد و احکام صادره از سوی کمیته انضباطی براساس اسناد و مدارکی است که از سوی کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی به این کمیته ارائه شد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که پرسپولیسی‌ها و اراکی‌ها شانس حداقلی برای پیروزی در پرونده شکایت از باشگاه استقلال دارند و باید دید در این میان واکنش اعضای کارگروه ناظر بر بر قراردادهای ورزشی نسبت به عملکرد نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها چه خواهد بود.

تراکتور در خطر از دست دادن امتیاز!

اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی در روزهای گذشته پرونده نقل‌وانتقالاتی باشگاه تراکتور تبریز را مورد بررسی قرار دادند و بعد از بررسی‌های انجام شده، گفته می‌شود که در زمینه پذیرش مالیات بازیکنان خارجی و تقبل پرداخت هزینه کارگزاری چند بازیکن، تراکتوری‌ها مطابق با قانون عمل نکرده‌اند و همین مسئله باعث شده تا پرونده‌ای علیه آن‌ها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال تشکیل باشد و گفته می‌شود به‌زودی با تکمیل مستندات، شکایت کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی علیه باشگاه تراکتور در کمیته انضباط به‌ثبت خواهد رسید.

مسئولان کمیته انضباطی فعلاً واکنشی به بررسی‌های انجام شده از سوی اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی نداشته‌اند و چشم‌انتظار ثبت رسمی شکایت این کارگروه هستند. با توجه به تجربیات قبلی و کسر امتیازات انجام شده از دو باشگاه سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران، به نظر می‌رسد که کسر امتیاز از سرخ‌پوشان تبریزی هم دور از انتظار نباشد و اگر موارد کشف شده از سوی کارگروه، به اثبات عینی برای اعضای کمیته انضباطی برسد، این احتمال وجود دارد که بعد از سپاهان و پرسپولیس، تراکتور سومین تیمی باشد که با کسر امتیاز به دلیل عدم رعایت قوانین نقل‌وانتقالاتی مواجه خواهد شد. در این‌باره به نظر می‌رسد که در طی روزهای آینده و با موضع‌گیری مسئولان کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی، جزئیات بیشتری از عدم رعایت قوانین از سوی تراکتوری‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کدخبر: 184583 تاریخ انتشار