در هفته های اخیر سه کشتی اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته اند که کشتی های اسرائیلی را به تغییر مسیر و دورزدن از طریق قاره آفریقا برای رسیدن به دریای مدیترانه وادار کرده است.

به گزارش منیبان، بخش کشتیرانی اسرائیل در میانه افزایش نگرانی ها از خسارتهای ناشی از حمله به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ، به سبب تغییر مسیرهای دریایی خود با افزایش هزینه ها روبرو شده که با ترس اسرائیل برای از دست دادن بازارهای اصلی و توقیف کالاهای صادراتی اساسی همراه است.

العربی الجدید نوشت: در هفته های اخیر سه کشتی اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته اند که کشتی های اسرائیلی را به تغییر مسیر و دورزدن از طریق قاره آفریقا برای رسیدن به دریای مدیترانه وادار کرده است.

پیشنهاد ویژه

بر اساس داده های منتشرشده توسط «فریتوس» که یک شرکت ردیابی حمل ونقل است، هزینه های حمل و نقل از جین به بندر اسدود اسرائیل در دریای مدیترانه تنها دو دو هفته اخیر بین 9 تا 14 درصد افزایش داشته است.

طبق داده های مذکور، این افزایش هزینه ها با واقعیت حمل و نقل بین کشورهای آسیایی و کشورهای مدیترانه ای که در دو هفته اخیر ماه گذشته به میزان 7 درصد کاهش داشته مغایر است.

«یهودا لوی» رئیس بخش تحقیقات فریتوس با اشاره به افزایش بار بر دوش بخش تجاری به سبب عدم حضور کارگران در طول جنگ عنوان کرد:« کشتی های متعلق به خطوط کشتیرانی یا مجبور شده اند آفریقا را دور بزنند یا تعداد پرسنل امنیتی را افزایش دهند که اینها هزینه هاای اضافی را به همراه دارد؛ علاوه بر آن که بیمه هر کانتینر را به بیش از 100 دلار افزایش می دهد که منجر به افزایش قیمت کانتینرهای حمل و نقل در مسیرهای بین المللی منتهی به بنادر اسرائیل می شود.»

منبع: شفقنا

کدخبر: 189163 تاریخ انتشار