مجید جلالی شرایط تیم ملی فوتبال ایران را برای جام ملت‌های آسیای پیش رو، با دیدگاه واقع‌گرایانه‌ای مورد بررسی قرار داد.

به گزارش منیبان، تا برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 چیزی حدود یک ماه بیشتر باقی نمانده است.این مسابقات که به میزبانی قطر برگزار می‌شود، از تاریخ 12 ژانویه (معادل 22 دی) استارت خواهد خورد. قطر که در دوره قبلی جام ملت‌ها در سال 2019 قهرمان شده بود، برای دفاع از عنوان قهرمانی در خاک کشور خود انگیزه‌های زیادی خواهد داشت.تیم ملی ایران هم در این تورنمنت با 3 کشور امارات متحده عربی، هنگ کنگ و فلسطین در گروه C قرار گرفته و روی کاغذ کار چندان سختی برای صعود به مرحله بعد ندارد.مجید جلالی، کارشناس فوتبال کشورمان، در تازه‌ترین مصاحبه‌ای که انجام داده به بررسی وضعیت تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا پرداخته و در این خصوص نکات جالبی را مطرح کرده است.جلالی که در کل به واقع بینی معروف است و سعی می‌کند حقایق را بر زبان بیاورد، در گفته‌های خود اشاره کرد که شانس زیادی برای قهرمانی ایران قائل نیست و تیم ملی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، حتی با حضور در جمع 4 تیم برتر هم کار بزرگی کرده است.او در گفت و گوی خود با یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: «شانس ما برای قهرمانی به این بستگی ندارد چه کسی به عنوان مربی روی نیمکت بنشیند. ما به طور کلی، فقط تا یک جاهایی می‌توانیم بالا برویم. به نظر من حتی اگر جزو 4 تیم برتر هم قرار بگیریم کار بزرگی کرده‌ایم. چون ظرفیت‌هایی که از جمیع جهات در اختیار داریم، فقط تا همین حدود می‌تواند ما را بالا ببرد.»

جلالی در ادامه صحبت‌های خود به نکته جالبی اذعان داشت و گفت حتی قهرمانی در جام ملت‌ها هم نشانگر پیشرفت فوتبال ما نخواهد بود: «البته همه تیم ها یک درصد مشخصی شانس قهرمانی دارند و فوتبال همیشه یک جایگاه 10 درصدی برای اتفاقات غیرمنتظره در نظر می‌گیرد. اما حتی اگر هم ما در این جام قهرمان شویم، مطمئن باشید دلیل برتری یا پیشرفت فوتبال ما نخواهد بود و صرفا یک اتفاق بوده است.»

بدین ترتیب، مجید جلالی که به آقا معلم فوتبال ایران شهرت دارد، با حرف‌های خود ثابت کرد چندان به قهرمانی ایران خوشبین نیست و فوتبال ملی ما برای رسیدن به جمع بهترین تیم‌های قاره آسیا، هنوز راه زیادی در پیش دارد.

کدخبر: 190904 تاریخ انتشار