مشکلات اقتصادی سرخابی‌ها احتمالا یک دربی با نتیجه اقتصادی هم به هواداران هدیه خواهد داد. آیا بازیکنان دو تیم این پیش‌بینی را برهم خواهند زد؟

به گزارش منیبان، پرسپولیس و استقلال در دیداری به مصاف هم می‌روند که شاید بتوان آن را یکی از اقتصادی‌ترین دربی‌های لیگ برتر دانست. اقتصادی مالی و اقتصادی فوتبالی. این فصل بحث سقف بودجه و قوانین مالی حسابی وضعیت را کن فیکون کرد.

 استقلال که قانون را سقف قرارداد را رعایت کرد و البته شاهد کسر امتیاز نشد اما پرسپولیس از قرارداد گولسیانی یک امتیاز ضربه خورد.در هر حال برای کنترل قیمت‌ها، این قانون گذاشته شد تا تیمها در فضای عادلانه‌تری در رقابتها شرکت کنند.وقتی سقف قرارداد رعایت شد آن وقت شرایط برای گرفتن بازیکنان باکیفیت سخت شد. نبودن مهاجم خوب و فرصت زیاد برای پیدا کردن بازیکن مورد نظر باعث شد تا بقیه تیم بسته شود و زمانی که نوبت به خط حمله می‌رسد دیگر پول زیادی باقی نماند. به همین دلیل در پرسپولیس بازیکنی که خیلی هم مورد تایید کادرفنی نبود به جمع قرمزها اضافه شدند. استقلال هم به خاطر قانون سقف قرارداد نتوانست بلانکو را زودتر ثبت کند. ماحاصل این اتفاق این است که در حال حاضر این دو تیم در حالی برای مصاف با هم آماده می‌شوند که پرسپولیس 12 و استقلال 15 گل زده دارد. آنها کمترین گل زده را در میان 6 تیم بالای جدول دارند و حتی شمس آذر قزوین جوان و دهم جدولی هم بیشتر از آن‌ها گل زده است! در دو بازی قبل از دربی هم پرسپولیس یک گل به تیم هوادار زد و استقلال هم در بازی با فولاد خوزستان، مقابل یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ در گل‌زدن ناکام ماند.اگر روند این دو تیم در دربی هم تغییر نکند احتمالا یک بازی بدون گل یا یک نتیجه اقتصادی را باید برای این بازی پیش‌بینی کرد. شرایط هر دو تیم هم این احتمال را بیشتر می‌کند. یحیی گل‌محمدی که خود را روی لبه تیغ می‌بیند با باخت از آن بالا به پایین سقوط کرده و احتمالا باید با تیم محبوبش خداحافظی کند. جواد نکونام هم در دو بازی قبلی برنده نشده و باخت می‌تواند شرایط او را سخت کند. به همین دلیل یک بازی بدون مهاجم در داخل زمین و محتاط روی نیمکت‌ها احتمال برگزاری یک بازی نه‌چندان جذاب را بیشتر می‌کند.

کدخبر: 191608 تاریخ انتشار