مدافع 28 ساله پرسپولیس نقش پررنگی در تغییر نتیجه داربی داشت و خطای پنالتی انجام شده از سوی او زمینه‌ساز گل تساوی استقلال شد.

به گزارش منیبان، داربی پایتخت در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم، گلزنی امید عالیشاه باعث شد تا پرسپولیسی‌ها با یک گل از حریف خود پیش بیفتند و تا لحظات پایانی مسابقه، سرخ‌پوشان در دفاع از گل زده خود موفق بودند و امید داشتند تا بتوانند دومین شکست استقلال در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر را رقم بزنند اما معادلات در وقت‌های تلف شده تغییر کرد؛ به‌طوری‌که آبی‌پوشان پایتخت از روی نقطه پنالتی توانستند به گل تساوی برسند.شاگردان جواد نکونام در دقایق پایانی مسابقه با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل بودند و در این میان، دخالت‌های پرشمار (VAR) باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شد. جالب آنکه پنالتی به‌دست آمده برای استقلالی‌ها هم به کمک (VAR) اعلام شد؛ به‌طوری‌که در وهله نخست، موعود بنیادی‌فر اعتقادی به اعلام پنالتی برای استقلال نداشت اما بعد از بررسی صحنه از سوی کمک‌داور ویدئویی، بنیادی‌فر نقطه پنالتی را نشان داد تا آبی‌پوشان پایتخت بهترین فرصت برای گلزنی را به‌دست آورند و توسط کوین یامگا به گل تساوی دست پیدا کنند.علی نعمتی مدافع پرسپولیس با وجود آنکه از حیث نبرد موفق با ثبت 11 نبرد موفق رکورد ویژه‌ای را در مسابقه داربی به نام خود ثبت کرد و 2 پاس کلیدی هم برای همبازیان خود ارسال کرد اما نقش اصلی را در تغییر نتیجه به سود استقلال داشت. جالب آنکه هر 2 صحنه مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس در حالی رخ داد که علی نعمتی در متن حرکت بود و همین مسئله باعث شد تا هواداران پرسپولیس بعد از پایان مسابقه داربی علیه مدافع خود موضع‌گیری‌های تندی داشته باشند.

وقتی نعمتی سرنوشت بازی را تغییر داد!

مدافع چپ محبوب یحیی گل‌محمدی که به یکی از چهره‌های کلیدی ترکیب پرسپولیس تبدیل شده، ابتدا با پیمان بابایی در محوطه جریمه پرسپولیس برخورد داشت که داور مسابقه بعد از وقفه‌ای طولانی در جریان مسابقه دستور به ادامه بازی داد و خبری از اعلام پنالتی نبود. بعد از این صحنه، مجدداً میان نعمتی و بازیکن استقلال برخورد ایجاد شد که این‌بار کمک‌داور ویدئویی تکل علی نعمتی روی پای آرش رضاوند را خطا تشخیص داد تا نقطه پنالتی به سود استقلال نشان داده شود.کوین یامگا ستاره گلزن آبی‌ها توانست در ادامه روند درخشان خود در زمینه گلزنی از روی نقطه پنالتی بازهم برای استقلال گل بزند تا خطای انجام شده از سوی علی نعمتی زمینه‌ساز تغییر نتیجه در داربی پایتخت شود. با وجود حمایت بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس از علی نعمتی، هواداران این تیم علیه عملکرد فنی او موضع تندی گرفتند و همین مسئله باعث شد تا نعمتی در فضای مجازی با عذرخواهی از هواداران سرخ‌پوش، از آن‌ها بخواهد که به خانواده‌اش توهین نکنند!

نعمتی و خطای سرنوشت‌ساز در فینال جام حذفی!

علی نعمتی اولین‌بار نبود که با خطای خود سرنوشت مسابقه داربی را تغییر می‌داد؛ چرا که در داربی قبلی که در فینال جام حذفی برگزار شد هم اون در تغییر نتیجه نقش‌آفرین بود. مدافع پرسپولیس در واپسین لحظات با خطای خود یک ضربه ایستگاهی را در اختیار استقلالی‌ها قرار داد و روی همین ضربه ایستگاهی بود که محمدحسین مرادمند موفق شد دیرهنگام‌ترین گل تاریخ داربی (در وقت قانونی) را به‌ثمر برساند. البته که نعمتی خوش‌شانس بود که در وقت‌های تلف‌شده امید عالیشاه موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد و اگر آن مسابقه هم سرخ‌ها قهرمانی در جام حذفی را از دست می‌دادند، مطمئنا تبعات سنگینی در انتظار او می‌بود.نعمتی سابقه گلزنی برابر استقلال را هم در کارنامه خود دارد اما در همان مسابقه که او موفق به باز کردن دروازه استقلال شد، در صحنه گل تساوی آبی‌ها که توسط رودی ژستد به‌ثمر رسید، مدافع پرسپولیس در یارگیری عملکرد موفقی نداشت تا در طول 5 داربی اخیر، علی نعمتی یکی از خبرسازترین و البته تاثیرگذارترین بازیکنان در روند مسابقه باشد و باید دید با توجه به اشتباه رخ داده از سوی او در مسابقه داربی، آیا نوبت به محمدمهدی احمدی خواهد رسید یا همچنان یحیی گل‌محمدی در غیاب وحید امیریِ مصدوم بازهم به علی نعمتی فرصت بازی می‌دهد.

کدخبر: 192205 تاریخ انتشار