روزنامه تلگراف نوشت: در بحبوحه بحران در یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان، دولت جو بایدن در حال بررسی طرحی با هدف حمله نظامی به مواضع حوثی‌ها در یمن است.

به گزارش منیبان، تلگراف نوشت، گفته می‌شود مقام‌های آمریکایی در حال ترسیم طرح‌هایی برای مداخله مستقیم نظامی به مواضع حوثی‌ها به‌دنبال حملات آنها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و اختلال در مسیر دریایی هستند که یک دهم تجارت جهانی از طریق آن انجام می‌گیرد.

این رسانه افزود: روز سه‌شنبه حوثی‌های یمن اعلام کردند ک به حملات موشکی و پهپادی در همبستگی با مردم فلسطین ادامه می‌دهند. این در حالیست است که اعلام شده ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور به سرکردگی آمریکا چندین ناوجنگی را به منطقه اعزام خواهند کرد.

یک مقام نظامی آمریکا به تلگراف گفت: ما تهدیدها از سوی حوثی‌ها را بسیار جدی می‌گیرم اما هیچ حرکتی را از قبل فاش نمی‌کنیم. نیروهای آمریکایی ذاتا حق دفاع از خود را دارند و اگر تصمیم به بکار بستن اقدامی داشته باشیم به انتخاب خود در زمان و مکان مقتضی آن را انجام خواهیم داد.

تلگراف نوشت: در حالی که برخی از مقامات نظامی آمریکا بر این باورند که حمله مستقیم به مواضع حوثی‌ها در یمن تنها راه برای جلوگیری از حمله به خطوط کشتیرانی است، مشاوران پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بر این باورند که این امر باعث تشدید تنش‌ها خواهد شد.

این رسانه افزود: مقامات پنتاگون از قرار نگران هزینه عملیات دفاعی خود در دریای سرخ هستند. ناو یو اس اس کارنی تنها در روز شنبه ۱۴ پهپاد را رهگیری کرد. یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در این زمینه به تارنمای آمریکایی پولیتیکو گفت: جبران این هزینه به نفع ما نیست.

منبع: ایرنا

کدخبر: 192888 تاریخ انتشار