اولین هواپیمای جت با بال های شیب دار و پس سوز که قرار بود در خدمت نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گیرد، F7U Cutlass بود که حتی پیش از ورود به خدمت دچار مشکل شد.

به گزارش منیبان، کمپانی Vought در سال ۱۹۴۸ سه نمونه اولیه برای آزمایش پرواز ساخت. هر سه در طول تست پرواز و هر کدام در شرایط و زمانی متفاوت از بین رفتند. با این وجود، Cutlass همچنان در سال ۱۹۵۱ وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد و مشکلات آن نیز همانجا متوقف نشد.

دو موتور توربوجت وستینگهاوس J۳۴ آن فاقد قدرت کافی و به شدت غیرقابل اعتماد بودند. به همان شکل، سیستم هیدرولیکی که برای کنترل سطوح کنترلی این هواپیما استفاده می شد، مستعد جمینگ بوده و اغلب دچار حادثه می شدند.

پیشنهاد ویژه

اما آنچه در نهایت منجر به کنار گذاشتن این هواپیما از خدمت در سال ۱۹۵۹ شد، معرفی هواپیماهای بهتر نبود، بلکه این واقعیت بود که ابزار فرود اغلب در هنگام فرود روی ناو درست عمل نمی کرد، که خطری برای همه سرنشینان ناو هواپیمابر نیز بود، در نتیجه این مشکل، بازنشستگی آن را از خدمت تسریع کرد.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 193383 تاریخ انتشار