سه بازیکن برتر لیگ که در کم‌ترین زمان ممکن موفق شده‌اند بیش‌ترین اثرگذاری را داشته باشند، در ترکیب سپاهان حضور دارند.

به گزارش منیبان؛ به گزارش فوتبال 360، بیش‌ترین برد، کم‌ترین باخت(مشترک با استقلال و پرسپولیس) و بیش‌ترین گل زده تنها بخشی از رکوردهایی است که سپاهان در لیگ بیست‌وسوم به ثبت رسانده است. تیم جذاب ژوزه مورایس با وجود اینکه در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاده ، به واسطه یک بازی بیش‌تری که نسبت به استقلال تا پایان نیم‌فصل اول دارد، بیش‌ترین شانس برای ایستادن در رده نخست جدول پیش از فرا رسیدن تعطیلات زمستانی را خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی‌ای که باعث شده سپاهانِ این فصل علی‌رغم کسر شدن چهار امتیاز، همچنان در بالای جدول چنین شرایط خوبی را داشته باشد، نبوغ سرمربی پرتغالی این تیم در استفاده از بازیکنان جوان، احیا کردن ستاره‌هایی که افت کرده بودند و همچنین ایجاد توازن در استفاده از مهره‌های در اختیارش بوده است. مورایس گاها با تعویض‌های طلایی‌اش روند مسابقات را تغییر داده و این را هم باید به فاکتورهای مثبت او اضافه کرد.برای پیدا کردن سه بازیکن برتر این فصل که تا به اینجا علی‌رغم دقایق کمی که به میدان رفته‌اند، توانسته‌اند بیش‌ترین اثرگذاری را داشته باشند و بیش‌تر از یک گل زده باشند، نیازی به خروج از اردوی سپاهان ندارید. اینجا پاسخ سوال‌تان را پیدا می‌کنید. 

کاوه رضایی

ستاره اسبق استقلال و فصل پیش تراکتور که روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذاشت اکنون توسط مورایس احیا شده است. رضایی به یکی از تعویض‌های طلایی سپاهان تبدیل شده و طی 191 دقیقه، 2 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است تا نشان دهد در حال تبدیل شدن به همان بازیکنی است که طرفداران شارلروا شدیدا دوستش داشتند و بروژ بابت خریدش دلارهای زیادی را خرج کرد.

آریا یوسفی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشار کردیم، مورایس در لیگ بیست‌وسوم در کنار ستاره‌هایی که در اختیار داشت، نگاه ویژه‌ای به نیروهای جوان خود داشت. محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی و آریا یوسفی برجسته‌ترین بازیکنانی بودند که در لیگ بیست‌وسوم و در ایامی که چند ستاره طلایی‌پوشان در دسترس نبودند، مورد استفاده قرار گرفتند و خوش درخشیدند و رسما وارد اندیشه‌های تاکتیکی دستیار اسبق ژوزه مورینیو شدند. آریا یوسفی طی 360 دقیقه، چهار گل به ثمر رسانده و سه پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده تا جمعا روی هفت گل اثر مستقیم گذاشته باشد.

شهریار مغانلو

و شهریار مغانلو. آقای گل فصل قبلی که در لیگ بیست‌وسوم مدتی را به دلیل مصدومیت از دست داد و بعد از بهبود هم از ترکیب اصلی دور شد ولی توانست با انگیزه و روحیه فراوان، بازگشتی فوق‌العاده داشته باشد و حالا در کنار رضا اسدی با هشت گل آقای گل لیگ تا پایان هفته سیزدهم باشد. شهریار در 659 دقیقه‌ای که به میدان رفته، هشت گل وارد دروازه رقبا کرده، 2 پنالتی گرفته(یکی را خودش تبدیل به گل کرد) و یک پاس گل ارسال کرده است. این حجم از اثرگذاری در شرایطی رخ داده که او 421 دقیقه را در این فصل از دست داده است. تصور کنید اگر شهریار شانس حضور در این دقایق را می‌داشت. آیا حالا او همچنان هشت گله بود؟

کدخبر: 193406 تاریخ انتشار