آبی‌پوشان تهرانی برای پنجمین دیدار متوالی در قامت تیم میهمان، موفق به ثبت پیروزی نشدند و با یک امتیاز از زمین بیرون آمدند.

به گزارش منیبان، یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین دو تیم گل‌گهر و استقلال به انجام رسید که نهایتا دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. با این نتیجه آبی‌پوشان تهرانی با 29 امتیاز در صدر جدول باقی ماندند و نماینده استان کرمان با 19 امتیاز در جایگاه هشتم ایستاد.

پنج تساوی متوالی برای استقلال به عنوان میهمان

از دست رفتن 2 امتیاز برابر گل‌گهر سیرجان، روند ضعیف استقلال در دیدارهایی که میهمان بوده را ادامه داد. استقلال پس از غلبه بر مس رفسنجان در هفته هفتم با نتیجه یک بر صفر، دیگر رنگ برد در مسابقاتی که میهمان بوده را به‌چشم ندیده است. آن‌ها در 5 مسابقه پیاپی برابر شمس آذر، ذوب‌آهن، فولاد، پرسپولیس و گل‌گهر 5 تساوی نصیب‌شان شده است.

از بهترین برد تا تنها شکست، همگی در بیرون از خانه

تیم تحت هدایت جواد نکونام به جز این 5 تساوی و برد برابر مس رفسنجان، پیروزی 3 بر صفر مقابل صنعت‌نفت را در هفته نخست تجربه کردند که بهترین پیروزی خارج از خانه جواد نکونام در دوران سرمربی‌گری‌اش به‌حساب می‌آمد. آبی‌ها همچنین تنها باخت این فصل خود را در یک مسابقه بیرون از خانه متحمل شدند و با یک گل به سپاهان باختند.

آمار ضعیف‌تر استقلال نسبت به رقبای اصلی

بدین ترتیب ماجرای استقلال در بازی‌های خارج از خانه نیم‌فصل اول به اتمام رسید. آن‌ها در 8 بازی و از 24 امتیاز در دسترس، 11 امتیاز به ارمغان آوردند و 13 امتیاز از کف دادند. 9 گل زده و 6 گل دریافتی در این 720 دقیقه هم ردوبدل شده است. شاگردان جواد نکونام در قامت مقایسه با رقبای اصلی خود یعنی سپاهان، تراکتور و پرسپولیس نمایش ضعیف‌تری در دیدارهای بیرون از خانه داشته‌اند. طلایی‌پوشان از 5 مسابقه به 13 امتیاز دست یافته‌اند و تا پایان نیم‌فصل 2 بازی دیگر در خارج از اصفهان خواهند داشت. تراکتور هم پیش از دیدار با ملوان در انزلی، از 7 پیکار در قامت تیم میهمان به 4 برد، 3 باخت و 12 امتیاز دست یافته‌اند. آمار رقیب سنتی استقلال هم 3 برد، 2 مساوی و یک باخت در 6 مسابقه بوده و تیم یحیی باید در هفته پانزدهم به مصاف مس رفسنجانِ بحران‌زده برود. آن‌ها فعلا از 2 بازی خارج از خانه کم‌تر نسبت به استقلال، به اندازه این تیم اندوخته داشته‌اند. 

کدخبر: 193473 تاریخ انتشار