معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه باید یک ارز واحد برای تعاملات مجموعه بریکس ایجاد شود، خاطرنشان کرد که بریکس می‌تواند روابط ایران و روسیه را گسترش دهد.

به گزارش منیبان، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که بریکس می‌تواند در گسترش روابط ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف سهیم باشد.

وی گفت که ایران قصد دارد در تمام برنامه‌های روسیه در چارچوب ریاست بریکس در این سال مشارکت داشته باشد.

صفری افزود: روسیه از طریق تجارت بین‌المللی متنوعی که دارد می‌تواند مکانیزم جدیدی برای تعاملات بریکس ایجاد و به تاسیس دبیرخانه برای مجموعه کمک کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی امیر عبداللهیان در ادامه گفت: از کمک‌های روسیه برای عضویت کامل ایران در مجموعه بریکس تشکر می‌کنیم و مسکو می‌تواند روابط میان مجموعه در راستای تحقق اهداف مطلوب را گسترش دهد.

مهدی صفری تاکید کرد: مجموعه بریکس، سازمان شانگهای و انجمن اقتصادی اورآسیا عرصه‌های موجود برای ایران هستند و این سازمان‌ها جایگزینی برای جایگاهی است که ایران باید در سطح تجارت بین‌المللی داشته باشد.

وی گفت که ایران برای ایجاد ارز واحد و یکپارچه برای مجموعه بریکس اهمیت قائل است و روند کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری با استفاده از ارزهای داخلی آغاز شد.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین گفت: بانک توسعه جدید وابسته به بریکس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و ایران امیدوار است که مرکز عملیات بانکی در چارچوب بریکس باشد.

کدخبر: 194955 تاریخ انتشار