ابو تقوی السعیدی 43 ساله از نزدیکان ابومهدی المهندس بود و مسئولیت امنیت مناطق حومه بغداد را بر عهده داشت.

به گزارش منیبان، میدل ایست نیوز نوشت: سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت که امریکا از نیروهای خود در عراق و سوریه حفاظت می کند و به اتخاذ اقداماتی برای حمایت از آنها ادامه می دهد.

وی مسئولیت امریکا در حمله امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد را اعلام کرد.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال خبرنگار رووداو، درباره اینکه آیا امریکا عامل حمله به مقر امنیتی الحشد الشعبی در بغداد است یا نه گفت که امریکا به اتخاذ اقدامات برای حفاظت از نیروهای خود در عراق و سوریه ادامه می دهد و به این حفاظت نیز ادامه خواهد داد.

پیش از این یک منبع گفته بود که شمار شهدای حمله پهپادی به شرق بغداد به دو نفر و شمار مجروحان به 6 نفر رسید.

جنبش النجباء از گروه های مقاومت عراق اعلام کرد که ابو تقوی، معاون فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در بغداد در این حمله شهید شد.

میدل ایست نیوز نوشت: ابو تقوی السعیدی، 43 ساله، یکی از نزدیکان ابو مهدی المهندس، از فرماندهان سابق الحشد الشعبی بود.

برخی منابع گفتند که السعیدی، پرونده امنیتی عملیات الحشد الشعبی در الطارمیه و اطراف آن را برعهده داشت.

این منابع افزودند که السعیدی پیش از این در سوریه بود و زمینی از طریق الانبار به بغداد بازگشت.

منابع مذکور تاکید کردند که ابو تقوی از نظامیان جنبش النجباء، مسئول عملیات اخیر علیه پایگاه های امریکا در عراق و سوریه به شمار می رود از این رو بارزترین شخصیتی محسوب می شود که پس از المهندس به شهادت رسیده است.

ضیاء المالکی، از نزدیکان الحشد الشعبی در گفت وگویی با العربی الجدید گفت که حمله به السعیدی، عملیاتی اطلاعاتی در سطح ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت بود.

وی افزود که مشخص نیست این حمله توسط پهپادهای امریکایی یا اسرائیلی انجام شده اما آنچه مهم است این است که چگونه به تحرکات و مکان او دست یافته اند چرا که این امر نشان دهنده تخلف امنیتی است که باید حل شود.

روز گذشته یک پهپاد دو موشک به سمت خودروی السعیدی به هنگام ورود به مقر الحشد الشعبی در منطقه خیابان فلسطین در شرق بغداد شلیک کرد که در این حمله 3 نفر از جمله السعیدی شهید شدند.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت که امریکا از نیروهای خود در عراق و سوریه حفاظت می کند و به اتخاذ اقداماتی برای حمایت از آنها ادامه می دهد.

پیش از این وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بود ابو تقوی السعیدی، فرمانده تیپ 12 الحشد الشعبی که روز گذشته ترور شد، در برنامه ریزی و انجام حمله علیه امریکایی ها نقش داشت.

کدخبر: 195216 تاریخ انتشار