سرمربی استقلال برای تقویت فهرست تیمش در نیم‌فصل دوم به دنبال ستاره‌های نام‌آشنا است.

به گزارش منیبان؛ استقلال در بین تیم‌های لیگ برتری، اولین تیمی بود که وارد بازار نقل‌وانتقالات زمستانه شد. مدیران باشگاه بعد از مذاکره با رافائل سیلوا موفق شدند هم با این مدافع برزیلی برای تسویه‌حساب مطالبات فصل گذشته‌اش به توافق برسند و هم اینکه با او برای همکاری دوباره توافق کردند و با قراردادی به مدت 1.5 فصل او به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگشت. جذب رافائل سیلوا، اولین قدم استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بود و به نظر می‌رسد که آبی‌ها به دنبال آن هستند که فعالیت گسترده‌ای در بازار زمستانه داشته باشند. جواد نکونام در بازار تابستانه به دنبال تقویت تیمش بود اما اکثریت بازیکنان موردنظر او جذب نشدند؛ به‌طوری‌که پرونده نقل‌وانتقالات استقلالی‌ها در بازار تابستانه با جذب محمدرضا خالدآبادی، محمدجواد کیا، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، سامان تورانیان، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو بسته شد و مدیران باشگاه استقلال اعلام کردند به دلیل پر شدن سقف بودجه آبی‌ها نمی‌توانند فعالیت بیشتری در بازار تابستانه داشته باشند. نکونام روز گذشته در مصاحبه‌ای نسبتاً طولانی تاکید کرد که فهرست خود را به مدیران باشگاه ارائه کرده و برخلاف بازار تابستانه، آبی‌ها باید در بازار زمستانه به سراغ جذب ستاره‌های سرشناس بروند و او برای تقویت تیمش نیاز به جذب حداقل 3-2 لژیونر دارد!

نکونام در زمستان دروازه‌بان نمی‌خواهد

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در حالی فهرست اولیه بازیکنان موردنظر خود را در اختیار مدیریت باشگاه استقلال قرار داده که نگاهی به فهرست بازیکنان موردنظر جواد نکونام حکایت از آن دارد که سرمربی استقلال به دنبال جذب دروازه‌بان در بازار زمستانه نیست. عملکرد خوب حسین حسینی در کنار در دسترس بودن محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا باعث شده تا نکونام در فهرست خود، نام دروازه‌بانی را به مدیران باشگاه پیشنهاد ندهد و به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها تا پایان فصل با همین 3 دروازه‌بان کار خود را پیش خواهند برد. هر چند شایعاتی درباره اعزام خالدآبادی به خدمت سربازی مطرح شده بود اما او مشکلی برای همراهی آبی‌ها تا پایان فصل ندارد.

2 گزینه رویایی جواد برای تقویت خط دفاع!

آبی‌ها در بازار زمستانه به سراغ جذب رافائل سیلوا رفتند و در حال حاضر این مدافع برزیلی در کنار محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی، مدافعان میانی تخصصی استقلال محسوب می‌شوند. با وجود جذب سیلوا، نام 2 مدافع میانی دیگر هم در فهرست جواد نکونام دیده می‌شود؛ عارف آقاسی و مجید حسینی! آقاسی روزهای درخشانی را در تراکتور پشت سر می‌گذارد و بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال بتوانند رضایت‌نامه او را از باشگاه تبریزی دریافت کنند و مجید حسینی هم هنوز یک فصل دیگر با باشگاه کایسری‌اسپور ترکیه قرارداد دارد و مدیران باشگاه استقلال برای جذب او، فرآیند پیچیده‌ای را در مقابل خود می‌بینند. گفته می‌شود در صورت جذب یکی از این 2 بازیکن، نام ایمان سلیمی در فهرست مازاد قرار خواهد گرفت و در صورت عدم جذب آن‌ها، آبی‌ها با 4 مدافع میانی تخصصی کار خود را در لیگ بیست‌وسوم پیش خواهند برد.

پرستاره‌ترین خط هافبک استقلال چینش می‌شود؟

جواد نکونام بیشترین تمرکز خود را روی تقویت خط هافبک استقلال گذاشته و به دنبال جذب ستاره‌های سرشناس است. امید نورافکن و علی کریمی برای تقویت کمربند میانی آبی‌ها نام‌شان از سوی جواد نکونام در اختیار مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته است. نورافکن هنوز 2.5 سال دیگر با سپاهان قرارداد دارد و طبق اعلام رسمی مدیریت باشگاه سپاهان، ژوزه مورایس به تداوم همکاری با او اعلام نیاز کرده و همین مسئله باعث شده تا احتمالاً این ستاره باتجربه در بازار زمستانه پیش‌رو به استقلال بازنگردد. علی کریمی تا پایان فصل جاری تحت قرارداد باشگاه کایسری‌اسپور است و مدیران باشگاه استقلال امیدوارند بتوانند با رایزنی، رضایت‌نامه او را از باشگاه ترکیه‌ای دریافت کنند و کریمی را بار دیگر به استخدام باشگاه استقلال در بیاورند. برای تقویت فاز هجومی خط هافبک استقلال هم جواد نکونام روی نام 2 ستاره دست گذاشته است؛ فرشاد احمدزاده و علی قلی‌زاده. نکونام در ابتدای فصل هم به دنبال جذب فرشاد احمدزاده بود اما سپاهانی‌ها به جدایی او رضایت ندادند و گفته می‌شود در بازار زمستانه هم خبری از صدور رضایت‌نامه احمدزاده نخواهد بود تا جذب یکی دیگر از ستاره‌های موردنظر جواد نکونام نشدنی باشد!

علی قلی زاده گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال باشگاهی لهستان است و 2.5 فصل دیگر با باشگاه لخ‌پوزنان قرارداد دارد. به نظر می‌رسد که تنها راه انتقال او به فوتبال باشگاهی ایران، انتقال قرضی باشد که مشخص نیست این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. در طول ماه اخیر، خانواده قلی‌زاده به ایران سفر کرده‌اند و باید دید در ادامه این سفر، آیا او بعد از پایان جام ملت‌ها راضی به بازگشت به فوتبال باشگاهی ایران خواهد شد و پای میز مذاکره با استقلالی‌ها خواهد نشست یا خیر. البته که مدیران باشگاه استقلال پیش از مذاکره رسمی با او باید بتوانند رضایت انتقال قرضی او از لخ‌پوزنان را از مدیران این باشگاه لهستانی دریافت کنند.

برنامه‌های ماورایی نکونام برای خط حمله!

جواد نکونام برای تقویت فاز تهاجمی تیم استقلال هم گزینه‌های سرشناسی را به مدیریت باشگاه معرفی کرده است؛ امیرحسین حسین‌زاده، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، اوستون اورونوف و کاوه رضایی. حسین‌زاده روزهای خوبی را در تراکتور پشت سر نمی‌گذارد و مدیران باشگاه استقلال امیدوارند که بتوانند با معاوضه بازیکن، این ستاره سرعتی را به تیم خود بیاورند و گزینه موردنظر جواد نکونام را جذب کنند. علیرضا جهانبخش، با وجود آنکه در فاینورد نیمکت‌نشین است اما گفته می‌شود که برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال باشگاهی ایران ندارد و به نظر می‌رسد که گزینه‌ای محال برای جذب در بازار زمستانه محسوب می‌شود و مدیران باشگاه استقلال برای خرید او، چالش بسیار بزرگی را در پیش‌روی خود می‌بینند! محمد محبی به دنبال جدایی قرضی از روستوف روسیه است و احتمالاً این مسئله فرصت مناسبی را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار خواهد داد. گفته می‌شود که رایزنی‌های اولیه برای جذب محبی آغاز شده و احتمال بازگشت قرضی این ستاره به استقلال دور از ذهن نیست. همچنین اوستون اورونوف که به عنوان بازیکن آزاد در اردوی تیم ملی ازبکستان برای شرکت در جام ملت‌های آسیا حضور دارد، به دنبال آن است تا بعد از پایان جام ملت‌ها، تیم بعدی خود را انتخاب کند و در این زمینه مدیران باشگاه استقلال رایزنی خود را برای جذب او به عنوان یک بازیکن آزاد آغاز کرده‌اند و امید دارند که بتوانند این وینگر خوش‌تکنیک را جذب کنند.

استقلالی‌ها در خط حمله خود گوستاوو بلانکو، آرمان رمضانی، پیمان بابایی و امیرارسلان مطهری را در اختیار دارند که گفته می‌شود طی روزهای آینده جدایی مطهری از استقلال رسمی خواهد شد. کاوه رضایی تنها مهاجم هدف موردنظر جواد نکونام در بازار زمستانه است که با توجه به فسخ قرارداد او با باشگاه سپاهان، باید دید مذاکرات مدیران باشگاه استقلال با او چگونه پیش خواهد رفت و آیا گزینه موردنظر جواد نکونام به جمع آبی‌پوشان پایتخت خواهد پیوست یا به مانند فصل گذشته، مقصدی به جز استقلال در انتظار کاوه رضایی است. نکونام در تلاش برای آن است تا بتواند فهرست دوم خود را تنظیم و به مدیریت باشگاه ارائه کند تا در صورت ناکامی در جذب بازیکنانی که در فهرست اولیه او موردنظر هستند، مذاکرات با اولویت‌های دوم کادرفنی استقلال از سوی مدیریت باشگاه استقلال آغاز شود. با توجه به فهرست پرستاره جواد نکونام، باید دید کدام بازیکنان از میان چهره‌های موردپسند کادرفنی استقلال، در بازار زمستانه به جمع آبی‌پوشان پایتخت خواهند پیوست و فهرست استقلال بعد از صدرنشینی در نیم‌فصل نخست، با چه تغییراتی در نیم‌فصل دوم مواجه خواهد شد و آیا رویای جواد نکونام برای ساخت استقلالِ کهکشانی محقق می‌شود یا خیر.

کدخبر: 195555 تاریخ انتشار