بعد از 16 بازی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، امیر قلعه‌نویی هنوز شکستی را تجربه نکرده است.

به گزارش منیبان؛  تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی موفق شد هر 3 بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پشت سر بگذارد و کاملا مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کند.بازی با امارات، شانزدهمین حضور امیر قلعه‌نویی روی نیکمت تیم ملی را رقم زد. جالب این که تیم ملی با این مربی تا اینجا هیچ شکستی را تجربه نکرده است. به این ترتیب او در شکست ناپذیری، رکوردی بهتر از دو سرمربی قبلی تیم ملی یعنی کارلوس کی‌روش و دراگان اسکوچیچ را ثبت کرده است.البته دو بازی دوستانه آخر تیم ملی قبل از جام ملت‌ها مقابل بورکینافاسو و اندونزی در سایت‌های معتبر محاسبه نشده اما به هر حال این دو بازی در لیست عملکرد قلعه‌نویی ثبت شده است.در این باره البته مساله‌ای مثل ضعف و قوت رقبا هم قابل بررسی است اما مقایسه بازی‌های ابتدایی ایران با این 3 مربی نشان می‌دهد سطح رقبا در هیچ کدام از 3 دوره آنقدرها بالا نبوده است. هر چند به نظر می‌رسد اسکوچیچ بازی‌های دشوارتری را با تیم ملی تجربه کرده است.

کی‌روش؛ شکست در بازی شماره 14

تیم ملی ایران در چهاردهمین بازی با هدایت کارلوس کی‌روش اولین شکست خودش را تجربه کرد. در بازی دوستانه با آلبانی و با نتیجه یک بر صفر. ایران با کی‌روش قبل از این شکست موفق شده بود ماداگاسکار، مالدیو (دو بار)، اندونزی (دو بار)، فلسطین، بحرین، موریتانی و موزامبیک را شکست داد و با تیم‌های قطر (دو بار)، بحرین و اردن به تساوی رسیده بود.

اسکوچیچ؛ شکست در بازی شماره 16 

دراگان اسکوچیچ در یک وضعیت بسیار بحرانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت اما آمار بسیار خوبی از خودش به جا گذاشت و در بازی شماره شانزده خودش روی نیمکت تیم ملی مقابل کره جنوبی با دو گل اولین شکست را تجربه کرد. تیم ملی ایران با هدایت او تیم‌های ازبکستان، بوسنی، سوریه (3 بار)، هنگ کنگ، بحرین، کامبوج، عراق (3 بار)، امارات (دو بار) و لبنان (دو بار) را شکست داد و با کره جنوبی مساوی کرد.

قلعه‌نویی؛ 16 بازی بدون باخت

رویارویی با تیم ملی روسیه اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت ایران بود که با تساوی تمام شد. بعد از آن تیم ملی موفق شد تیم‌های کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، بلغارستان، آنگولا، اردن، قطر و هنگ کنگ را شکست داد. سپس با ازبکستان در تاشکند تن به تساوی دو بر دو داد.قبل از جام ملت‌ها هم تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی موفق شد تیم‌های بورکینافاسو و اندونزی را شکست بدهد. در جام ملت‌ها هم فعلا تیم ملی مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات پیروز شده است. این یعنی 16 بازی بدون باخت. چیزی که باعث می‌شود امیر قلعه‌نویی در نباختن با تیم ملی عملکردی بهتر از مربیان قبلی داشته باشد.

کدخبر: 198800 تاریخ انتشار