کنفدراسیون فوتبال آسیا با معرفی داوران بازیهای روز سوم مرحله یک‌هشتم این دوره جام ملتها، از یک موضوع مهم رونمایی کرد: اعمال قدرت.

به گزارش منیبان، انتخاب یک داور جوان ازبک برای سوت زدن مهمترین بازی این مرحله و حضور داوری از مالزی که تازه 33 ساله شده و هنوز به هیچ تورنمنت بین‌المللی خارج از قاره دعوت نشده، نشان می‌دهد اعضای مهم دپارتمان داوری قاره از چه قدرت نفوذ بالایی برخوردار هستند. حضور امثال صالح سوبخیدین اهل مالزی (داوری که هم در مقدماتی جام جهانی 2002 و هم در مقدماتی جام جهانی 2010 با اشتباهاتش، یکی از عوامل عدم صعود ایران به اولین جام‌های جهانی قاره آسیا و آفریقا بود) و روشن ایرماتوف ازبک، نقش ویژه‌ای در حضور داوران هموطن‌شان در این مرحله دارد. این اتفاق در حالی افتاده که هنوز خبری از داوران مطرح قاره مانند احمد الکاف، ادهم مخادمه و حتی عبدالرحمان جاسم قطری در مرحله یک‌هشتم نیست. 

* ازبکستان و تایلند

نظمی نصرالدین برای سوت زدن این بازی انتخاب شده است؛ دیداری که شاید سرنوشتش در 90 دقیقه رقم نخورد. این داور اهل مالزی، در مرحله گروهی، قاضی رویارویی مهیج عراق و ویتنام بود. نصرالدین هیچ سابقه قضاوتی خارج از قاره آسیا ندارد و برای هیچ بازی بین‌المللی خارج از قاره، هنوز انتخاب نشده است. این متولد استان پنانگ 33 ساله، از سال 2016 وارد لیست فیفا شده است.

* عربستان و کره جنوبی

سوت مهمترین بازی مرحله یک‌هشتم در میان تعجب به ایلگیز تانتاشف سپرده شده است. داور متولد شهر بخارا که قاضی دو بازی مرحله گروهی بود: اندونزی با عراق و ایران با امارات. تانتاشف 39 ساله، سابقه حضور در سوپرلیگ‌های عربستان و هند را دارد. او با سوت زدن این بازی تبدیل به پرکارترین داور این دوره جام ملتها می‌شود.

کدخبر: 198819 تاریخ انتشار