نمایش تیم ملی در نیمه اول دیدار با ژاپن، همه طرفداران تیم امیر قلعه‌نویی را نگران کرده بود اما در نیمه دوم یک تیم متحول شده توانست سرنوشت ایران را صد و هشتاد درجه به سمت صعود بچرخاند.

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران در این سال‌ها تیم نیمه دوم بوده است. تیمی که در نیمه دوم با یک چهره متحول شده به میدان آمده و البته در بعضی از بازی‌ها هم نتوانسته به حق فوتبالی‌اش برسد. بازی با ژاپن اما بدبیاری‌های بازی‌های قبلی را جبران کرد و این بازی زیبا و سراسر حمله به نتیجه هم انجامید و ایران توانست با اقتدار کامل به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند.یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی ایران نیمه دوم بازی با آرژانتین در جام جهانی 2014 بود. نمایشی که اکثر کارشناسان فوتبال دنیا را به تحسین واداشت و حتی مردم را آنقدر هیجانی کرد که بعد از باخت به خیابان‌ها بریزند.

شبکه اسکای اسپورت در توصیف عملکرد ایران در این بازی نوشت:«تیم ایران در نیمه دوم لحظات خطرناکی را روی دروازه آرژانتین ایجاد کرد که دروازه این تیم توسط سرخیو رومرو بسته ماند.»ایران و ولز هم یک خاطره شیرین دیگر ما از نیمه‌های دوم تیم ملی است. دیداری که آن هم با یک برد شیرین همراه شد و البته به اندازه برد مقابل ژاپن در فوتبال ما تاثیرگذار نبود. قبل از رسیدن به گل‌های برتری، دقیقه 52 بازی با ولز را می‌توان بهترین دقیقه بازی تیم ملی دانست. دقیقه‌ای که سردار آزمون و علی قلی‌زاده در دو ضربه پشت سر هم تیر چپ و راست دروازه ولز را تهدید کردند. در نهایت هم یک آتش بازی در دقایق پایانی ولز را به یکی از بردهای تاریخی ایران در جام‌جهانی تبدیل کرد.به لیست این نیمه دوم‌های شگفت‌انگیز می‌توان بازی با پرتغال و اسپانیا را هم اضافه کرد. گل سرسبد تمام این بازی‌ها اما بدون شک بازی با ژاپن خواهد بود. جایی که تیمی که به رختکن رفت با یک تیم متفاوت جانشین شد و از همان ابتدا حملاتش را روی دروازه حریف قدرتمندش آغاز کرد. 10 شوت و 3 شوت در چارچوب و 2 گل آمار شگفت‌انگیزی است که توانست قدرت اول آسیا را از آسیا حذف کند. امیرقلعه‌نویی هم نام خودش را به عنوان مربی‌ای که در نیمه مربیان توانست شگفتی‌آفرین شود ثبت کرد.

کدخبر: 199707 تاریخ انتشار