رسانه استخبارات طالبان «المرصاد» برای سومین‌بار در یک هفته‌ی پسین، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان، منطقه و فلسطین را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش منیبان، المرصاد در مطلبی نگاشته که ایران دیگر نباید آن خواب‌های آشفته را ببیند. رسانه استخبارات طالبان افزوده: «ایران که ظاهراً خود را مخالف امریکا و اسرائیل معرفی می‌کند و در جنگ غزه توجه مردم به آن‌ها بیش‌تر بود تا لباس دشمنی خود را جامه عمل بپوشانند؛ اما مقام‌های ایرانی با بیان این‌که استشهادیان از افغانستان برای حمایت از آن‌ها بروند، خود را ابراء می‌دهند.» 

المرصاد در این مطلب تذکر داده که ایران که ده‌ها سال است با اسرائیل و امریکا لاف دشمنی می‌زند، اکنون زمان آن رسیده است که حرف خود را عملی کند نه این‌که به خاطر «گُریز از مسئولیت خود ملت مجاهد و مسلمان افغانستان را بهانه نماید.»

رسانه استخبارات طالبان می‌نویسد که ایران سعی دارد برف بام خود را بر سر افغانستان بریزد و افغانستان را مانند سال‌های ۱۹۹۰ به مردم معرفی کند، زمانی که گروه‌های خاص استخباراتی هر کشوری در آن فعالیت خود را داشت که حالا دیگر آن افغانستان نیست.

نشریه طالبان تصریح کرده که افغانستان اکنون آزاد و دارای یک نظام اسلامی است که در آن هر تصمیمی زیر نظر علما و اشخاص اتخاذ می‌شود و اکنون هیچ دخالت خارجی وجود ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند برای بیگانگان کار کند. به گفته‌ی این نشریه «به همین دلیل است که قلب همسایگان افغانستان آتش گرفته و نمی‌دانند چگونه افغانستان را بار دیگر به مرکز بدبختی‌ها و نابسامانی‌ها تبدیل کنند.»

این واکنش در حالی‌ست که‌ حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی در افغانستان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور این کشور روز (سه‌شنبه، ۱۷ دلو) در یکی از برنامه‌های شبکه «افق» صداوسیما، افغانستان را «بخشی از محور مقاومت» خواند و گفت که در صورت ضرورت بیش از یک لشکر «استشهادی» از افغانستان حاضرند به جنگ غزه بروند.

گفتنی‌ست که پسا تسلط طالبان بر افغانستان، جمهوری اسلامی با مقام‌های این گروه در کابل روابط نزدیک برقرار کرد و سفارت افغانستان در تهران را به دیپلمات‌های طالبان واگذار کردند.

منبع: دیپلماسی 

کدخبر: 200954 تاریخ انتشار