پرسپولیس با شکست برابر آلومینیوم بازهم ثابت کرد روی رویه همیشگی‌اش در این فصول اخیر، حرکت می‌کند؛ تیمی که با خوردن گل اول به پایان می‌رسد و دیگر خبری از کامبک نیست.

به گزارش منیبان، این برای پنجمین بار در این فصل بود که پرسپولیس در یک بازی، گل اول را می‌خورد و نمی‌تواند کامبک زده و با دست پر و 3 امتیاز کامل زمین را ترک کند. آنها در این 5 بازی تنها صاحب 3 امتیاز شده‌اند. این اتفاق درحالی رقم خورده که سپاهان و استقلال در همین فصل، حداقل یک بار بعد از خوردن گل اول به بازی برگشته و به عنوان برنده از زمین بیرون آمده‌اند: استقلال برابر هوادار و سپاهان در بازی با پیکان آنهم با 10 بازیکن.کامبک زدن در تاریخ لیگ برتر، چندان در ژن پرسپولیس نیست. آنها فقط در 29 بازی موفق به ثبت چنین کاری شده‌اند درحالیکه صدرنشین این جدول، استقلال است با 48 کامبک. همین فاصله حدود 20 بازی، نشان می‌دهد اوضاع چطور است. پرسپولیس استاد حفظ نتیجه است؛ تیمی که بخصوص در دوران برانکو، انبوهی برد یک صفر در کارنامه داشت.

پرسپولیس این فصل در 5 بازی، گل اول را خورد. آنها برابر ذوب‌آهن و صنعت نفت در خانه و روبروی استقلال خوزستان در اهواز توانستند بازی را مساوی کنند ولی خبری از کامبک نبود. برابر سپاهان و آلومینیوم در اصفهان و اراک هم که اصلا خبری از به تساوی کشاندن هم نبود.در 3 فصل اخیر، پرسپولیس در 18 بازی (از مجموع 46 بازی) گل اول را خورده و تنها توانسته 2 بار به بازی برگردد و هر 3 امتیاز را تصاحب کند. هر دوی این بازیها در لیگ قبل بود و برابر صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان. در لیگ 21، قرمزها 7 بار گل اول را خوردند و درنهایت صاحب 4 مساوی و 3 باخت شدند. در لیگ 22، این آمار به خوردن گل اول در 6 بازی رسید همراه با 2 برد و 4 باخت. این فصل هم آمار  3 مساوی و 2 باخت در 5 بازی بعد از خوردن گل اول ثبت شده است.

 

کدخبر: 201570 تاریخ انتشار